صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / پرند بیشترین متقاضی را دارد
پرند بیشترین متقاضی را دارد

در طرح نهضت ملی مسکن

پرند بیشترین متقاضی را دارد

در استان تهران ۹۲۰ هزار متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از شهر جدید پرند با ۲۰۱ هزار نفر بوده‌اند. به طور کلی نیز در استان تهران عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد آغاز شده و در برخی شهرستان‌ها مثل رباط کریم اسکلت‌بندی واحدها به اتمام رسیده است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ‌ تاکنون ۹۲۰ هزار و ۵۹۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران با حدود ۴۵ شهر از جمله شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید ثبت نام کرده اند. بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان استان تهران از شهر جدید پرند با ۲۰۱ هزار و ۵۶ نفر بوده و پس از آن شهر جدید هشتگرد با بیش از ۱۲۸ هزار نفر، دماوند با ۱۰۵ هزار نفر و اسلامشهر با ۹۵ هزار نفر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

خلیل محبت‌خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است: مجموع تعداد ثبت نام کنندگان در شهرستان‌های تحت مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی تهران ۲۹۸ هزار و ۴۷۸ نفر است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۸۳۸ نفر تعیین تکلیف نشده‌ اند. تعداد ثبت نام کنندگان در شهرستان‌های تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را ۲۳۹ هزار و ۴۴۶ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۱۲هزارو ۷۱۸ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده‌ اند. از شهرهای جدید نیز که متولی آن‌ها شرکت عمران شهرهای جدید است، ۳۸۲ هزار و ۶۷۴ نفر ثبت نام کرده‌اند که حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنان تا کنون تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی تعداد متقاضیانی که در مرحله بررسی مدارک قرار دارند ۱۶۳ هزار و ۱۰۵ نفر در استان تهران اعلام کرد و گفت: ۴ هزار و ۳۵۱ نفر نیز در انتظار تخصیص زمین و تعریف پروژه قرار دارند. تا کنون ۶۲۲ هزار و ۳۳۱ نفر از متقاضیان نیز رد درخواست یا انصراف خود را اعلام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: مجموع تعداد افرادی که به افتتاح حساب اقدام کرده اند ۱۹ هزار و ۲۱۱ نفر بوده و به طور کلی ۲۴۹ هزار و ۳۵ نفر از متقضیان هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

پرند بشترین متقاضی را دارد
پروژه نهضت ملی مسکن اسلامشهر

محبت‌خواه سهمیه چهار ساله استان تهران را ۷۰۰۰ هکتار زمین و ۶۰۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: تا کنون ۳۵۰۰ هکتار زمین شناسایی شده و حدود ۳۰ هزار نفر نیز واریز وجه را انجام داده‌اند که در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و بالای ۴۰۰۰ واحد نیز مراحل دوم و سوم پرداخت‌ها در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد آغاز شده و در برخی شهرستان‌های استان تهران مثل رباط کریم اسکلت‌بندی واحدها به اتمام رسیده است.

نهضت ملی مسکن در یک نگاه

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک‌ها موظف شده‌اند سالیانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ ارایه داده تا روز ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، ۳۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن و ۱۰۸ هزار واحد طرح خودمالکی مجموعا ۹۵۹ هزار واحد در حال اجرا است. گفته می‌شود تاکنون حدود ۴۰ هزار واحد در دو طرح مذکور افتتاح شده است. حدود ۹۸۰ هزار واحد زمین با کاربری مسکونی طی شش ماه گذشته تامین قطعی شده و هم‌چنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد، زمین شناسایی شده که در انتظار تعیین کاربری، تعیین تکلیف در شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها یا شورای عایل معماری و شهرسازی است و در صورت تعیین تکلیف نهایی، زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تامین خواهد شد.

مجموعا در دو طرح حمایتی نهضت ملی مسکن و اقدام ملی بیش از  ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پس از بررسی سه شرط عدم سابقه مالکیت، تاهل و سبز بودن فرم «ج» تایید شدند.

وام این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون، سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد تعیین شده است. طبق آخرین اعلام محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۵ میلیون تومان خواهد بود. از سوی دیگر اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن قیمت واحدهای مذکور در بلوک‌های بالای شش طبقه را بین ۶ تا ۶.۵ میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرد.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.