صفحه اصلی / اسلایدر / یک اظهارنظر جنجالی درباره بازار ارز/ دلار سقوط می‌کند؟
یک اظهارنظر جنجالی درباره بازار ارز/ دلار سقوط می‌کند؟

یک اظهارنظر جنجالی درباره بازار ارز/ دلار سقوط می‌کند؟

کسب و کار نیوز- به گفته یکی از معامله‌گران بازار سکه به دقیقه‌ای رسیده که باید ربع و نیم سکه با سکه تمام تعویض شوند و تا یک مدت ربع و نیم روی نیمکت باشند و معامله‌گران با سکه تمام بازی قیمتی کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بازار ارز در ابتدای هفته تحت تاثیر دو خبر بود: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران و ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق ارز.

واکنش بازار به احتمال آزادسازی ارزهای بلوکه شده

خبر اول را یادداشت روزنامه کیهان در روز شنبه، داغ‌تر از روزهای قبل کرد. حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره‌جنوبی و تمامی شناورهایی که برای کره‌جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره‌جنوبی بارگیری کرده‌اند را ببندیم و مادام که ۷ میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکردند، به آن‌ها اجازه تردد از تنگه هرمز را ندهیم.

معامله‌گران با استناد به این اظهارنظر کیهان می‌گفتند اگر خبر آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده صحت داشت کیهان، رو به ارائه چنین پیشنهادی نمی‌آورد.

آن‌ها به طعنه می‌گفتند نوسان گیری که با خبر آزادسازی ۷ میلیارد شده، خودش بیشتر از ۷ میلیارد بوده است. خبر آزادسازی این ۷ میلیارد دلار در یک سال گذشته به تناوب تکرار شده، به همین خاطر اثرش نسبت به دوره‌های قبل تضعیف شده است.

یک اظهار نظر جنجالی درباره بازار آزاد ارز

خبر دوم هم مربوط به صحبت‌های رییس اتحادیه کانون صرافان است او گفته بعد از ابلاغ قانون جدید ارز، بازار آزاد رسمیت ندارد. این موضع به ابهام‌های بازار افزود اکوایران در روزهای آتی به این ابهام بیشتر خواهد پرداخت. اما نتیجه این اظهار نظر هم در تغییر رفتار معامله‌گران خود را نشان داد.

به طوریکه پس از فراگیری این دو خبر بازار شنبه که ابتدا روند نزولی داشت ودر ادامه صعودی شد و تا سطح ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان بالا آمد، این افزایش بار دیگر ورود دلار به کانال ۲۸ را جدی‌تر کرد. گفته می‌شود اگر درهم از سد ۷۶۰۰ تومان عبور کند، دلار وارد کانال ۲۸ می‌شود. بر خلاف روزهای قبل فضای بازار کاهشی نیست، شاهد آن نیز منفی شدن حباب آبشده بود.

رابطه معکوس در بازار ارز

در بازار ارز رابطه آبشده و دلار معکوس است، معامله‌گران می‌گویند وقتی حباب ابشده مثبت می‌شود به نشانه کاهش قیمت دلار است و وقتی حباب منفی می‌شود نشانه بالا رفتن دلار است. در معاملات روز جاری حباب طلای آبشده منفی بود که نشانه صعود عنوان شد.

نکته بعدی نیز قیمت دلار هرات بود که به باور معامله‌گران تا وقتی که قیمت این بازار روی ۲۷ هزار و ۲۰۰ قرار داشته باشد، نشانه بالا رفتن قیمت دلار در بازار تهران خواهد بود.

بازار ارز در ماه رمضان کم عمق شد

در مجموع هم بازار ارز در ماه رمضان طبق سنوات قبل کم عمق شده است، با این حال نوسان بین بازاری موجب شده جابجایی قیمت‌ها نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شود.

ربع و نیم سکه در لبه پرتگاه

مهمترین نکته در بازار توصیه فعالان سکه به سرمایه‌گذاران بود. آن‌ها معتقد بودند وقت فروش ربع و نیم‌سکه است، چون قیمت ربع و نیم‌سکه در شب عید بالا رفته بود و همین موضوع باعث شد که حبابشان افزایش پیدا کند.

معامله‌گران می‌گویند ربع و نیم سکه در لبه پرتگاه هستند و مقطع فعلی بهترین زمان تبدیل ربع و نیم‌سکه به تمام سکه است. به قول یکی از معامله‌گران بازار سکه به دقیقه‌ای رسیده که باید ربع و نیم سکه با سکه تمام تعویض شوند و تا یک مدت ربع و نیم روی نیمکت باشند و معامله‌گران با سکه تمام بازی قیمتی کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.