صفحه اصلی / اصناف / برندها / همکاران را به یک قهوه مجازی دعوت کنید!
همکاران را به یک قهوه مجازی دعوت کنید!

همکاران را به یک قهوه مجازی دعوت کنید!

روابط کاری حرفه و ای و موفق بیشتری از چیزی که تصور می‌کنید می‌تواند روی زندگی شما تاثیرگذار باشد. شاید در نگاه اول تنها مزیت داشتن روابط خوب کاری، بهبود در موقعیت شغلی و اجتماعی باشد؛ اما با نگاهی دقیق متوجه می‌شوید که بهبود در بهره‌وری کاری شما هم به این موضوع بستگی دارد.

نکته جالب‌تر این است که روابط کاری خوب و حرفه‌ای فقط به روابط بین کارمندان ختم نمی‌شود؛ بلکه باید این روابط با مشتریان و سایر افرادی که در محیط کاری با آن‌ها در ارتباط هستید، بهبود پیدا کند. در عین حال هرچه روابط کاری بهتر باشد، فرصت‌های بیشتری پیش روی شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن سطح استرس کاری به شدت کاهش پیدا می‌کند و در دنیای حرفه‌ای کاری، شرایط بهتری پیدا خواهید کرد.

با دانستن مزایای بی‌شماری که روابط کاری حرفه‌ای دارد، بهتر است با ترفندهای جذاب برای برقراری روابط خوب را بدانیم. در این صورت می‌توانیم روابط ارتباطی خود را تقویت کنیم و در عین حال روی تیم کاری تاثیرگذار باشیم. در ادامه این صفحه ۵ راه جذاب برای برقراری روابط کاری بهتر در محیط کاری حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم.

  • نیازهای هر رابطه کاری را مشخص کنید

اولین نکته برای برقراری یک رابطه کاری حرفه‌ای در محیط کار این است که نیازهای هر رابطه را شناسایی کنید و بر اساس آن پیش بروید. به عبارت بهتر ابتدا تشخیص دهید  که اطرافیان شما به چه چیزی نیاز دارند و در عین حال چه انتظاری از شما دارند و بعد مطابق آن عمل کنید. زمانی که نیازهای اطرافیان را برطرف می‌کنید، آن‌ها نیز در دستیابی شما به اهدافتان کمک می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که حفظ تعادل بسیار مهم است و نباید روی نیازهای خودتان پا بگذارید.

  • قدردانی را تبدیل به یک عادت کنید

همه ما انسان‌ها دوست داریم که به خاطر کارهای مثبتی که برای دیگران انجام می‌دهید، مورد قدردانی قرار بگیریم. با دانستن این موضوع سعی کنید در ارتباط با سایر همکاران این راز را عملی کنید. فراموش نکنید که مهم‌ترین مانع بین شما و همه افراد، رفتار ناخوشایند و ناسپاسی است. بنابراین اگر کسی کاری برای شما انجام داد، از او تشکر و قدردانی کنید و این کار را به عنوان یک وظیفه برای خودتان بدانید. همچنین با داشتن این رویه و عادت، سطح احترام َما در چشم دیگران افزایش پیدا کرده و روابط حرفه‌ای و کاری شروع به بهبود می‌کند.

  • لطفا شایعات را پخش نکنید!

بله رعایت این فاکتور هم تاثیر مهمی در بهبود  روابط کاری شما دارد. سعی کنید در چرخه پخش کردن شایعه نباشید. به یاد داشته باشید که پخش کردن یک شایعه کوچک از سوی شما، به راحتی می‌تواند اعتماد بقیه را نسبت به شما کاهش دهد. بنابراین از حضور در جلسات و گفتگوهای منفی و پر از شایعه پرهیز کنید. همچنین از برقرار تماس‌های تلفنی و پخش کردن شایعات در فضای مجازی و گروه همکاران دور باشید.

  • مدیریت زمان را در دست خودتان بگیرید

ایجاد یک رابطه کاری خوب به این معنا نیست که تمام وقت خود را صرف همکاران کنید و با آن‌ها در رستوران و یا محیط کاری پیری کنید. همچنین تصور نکنید که با خرید اینترنتی شارژ مستقیم از اپراتورهای مختلف و تماس‌های پی در پی می‌توانید روابط کاری خود را با سایر همکاران و کارفرمایان بهبود بدهید. اگر به شکل درستی این ارتباطات را مدیریت نکنید، فقط زمان خود را هدر دارید و هزینه‌های مختلف روی دست خود می‌گذارید.

 بهتر است زمان را مدیریت کنید و وقت خود را برای گفتگوهای بیهوده تلف نکنید. بنابراین قبل از هر چیز یک محدوده مشخص برای گفتگو در محل کار و با همکاران تعیین کنید. همچنین به یاد داشته باشید که همه روابط کاری ارزشمند نیستند و دلیل ندارد که با تمام همکاران و افرادی که در محیط کار با آن‌ها در تماس هستید، ارتباط عالی و نزدیک داشته باشید. اما همچنان روابط دوستانه را با همه حفظ کنید و به همه احترام بگذارید. فراموش نکنید که پیدا کردن حد تعادل بسیار مهم است و می‌تواند روی مسیر کاری شما در آینده تاثیر بگذارد.

  • ارتباط با همکاران را اولویت بندی کنید

نکته مهم بعدی برای بهبود روابط کاری و پیشبرد آن به سمت حرفه‌ای شدن این است که همکاران را اولویت بندی کنید. دلیل ندارد که برای تبدیل کردن روابط کاری خود به شکل بهتر، تبدیل به اقیانوسی خروشان و پرحرارت شوید و با همه ارتباط بگیرید. بهتر است تعادل را رعایت کنید  و با تعداد معقولی از همکاران شروع کنید. به‌طور مثال بهبود در  روابط کاری و حرفه‌ای را با ۳ تا ۵ نفر از همکارانی شروع کنید که با آن‌ها روابط پرتنش و تیره‌ای داشتید.

همچنین بهتر است افرادی را انتخاب کنید که پتانسیل تاثیرگذاری بهتری روی مسیر شغلی شما خواهند داشت. در نهایت اینکه افرادی را انتخاب کنید که واقعا به شما علاقه دارند و یا مهارت و ویژگی‌هایی دارند که برای شما تحسین برانگیز است.

  • همکاران را به یک قهوه مجازی دعوت کنید!

زمانی که در دفتر کاری خود هستید، وقت زیادی برای ارتباط با دیگران ندارید. در عین حال تنها فرصتی که در این زمان برای شما پیش می‌آید این است که با همکاران در جلسات رسمی ملاقات کنید و در آن درباره  مسائل کاری و پرتنش صحبت کنید. به همین دلیل این زمان به خوبی نمی‌تواند فرصت کافی برای ارتباطات شخصی موثر و مثبت را فراهم کنید.

در این شرایط پیشنهاد می‌شود که به محیط مجازی پناه ببرید و همکاران را به یک قهوه مجازی دعوت کنید. برای این کار می‌توانید از ارتباط ویدئویی استفاده کنید؛ اما یک تماس تلفنی نیز  موثر است. این روش برقراری ارتباط شاید در نگاه اول چندان تاثیرگذار نباشد؛ اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که فرصت خوبی برای کشف اهداف مشترک و بهبود در روابط همکاری موثر در آینده فراهم شده است.

کلام آخر

تمام موارد ذکر شده راهکارهایی برای شناسایی  و درک بهتر همکاران در محیط کاری و درک دلپذیرتر زندگی است. این موضوع کمک می‌کند که انگیزه بیشتری برای همکاری با هم پیدا کنید و حتی به اهداف مشترک نیز برسید. در عین حال به مرور زمان می‌توانید راه‌های موثرتر و بهتری برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود پیدا کنید که تنها و تنها بستگی به بهبود روابط کاری شما در محیط حرفه‌ای دارد.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.