صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / مصرف آب تهران ۲۰۰ میلیون لیتر بیشتر از پارسال شد
مصرف آب تهران ۲۰۰ میلیون لیتر بیشتر از پارسال شد

مصرف آب تهران ۲۰۰ میلیون لیتر بیشتر از پارسال شد

مصرف آب تهران روز ۲۵ فروردین ماه درحالی به رقم سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر رسید که این میزان مصرف در مقایسه با پارسال ۲۰۰ میلیون لیتر افزایش را نشان می دهد.




به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا میزان مصرف آب در تهران درحالی رکورد تازه‌ای از خود برجای گذاشته که به گفته «محمد شهریاری» مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: اکنون حجم ذخیره سدهای پنجگانه تهران به ۴۵۳ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که ۷۱۷ میلیون متر مکعب بود، کاهش ۲۶۵ میلیون مترمکعبی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال ورودی آب به مخازن سدهای پنجگانه تهران حدود ۱۳۶ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۲۱۶ میلیون متر مکعب) شاهد کاهش ۳۷ درصدی هستیم.

شهریاری درباره وضعیت بارشی امسال تهران، ادامه‌داد: از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰) تاکنون ۱۵۵.۳ میلیمتر بارش در محدوده عملکرد استان تهران به وقوع پیوسته که در مقایسه با متوسط دوره بلندمدت ۵۳ ساله که ۲۱۶ میلیمتر بارش داشته ایم، کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

تداوم مصرف بی‌رویه آب با توجه به نزدیک شدن به روزهای گرم‌تر سال روند تامین آب از منابع سطحی را به ضرر منابع زیرزمینی آب تغییر خواهد داد.

کارشناسان معتقدند در این زمان که موجودی آب سدهای پنجگانه تهران به ۴۵۳ میلیون متر مکعب رسیده حداکثر ۲۰ تا ۳۰ درصد آب شرب از سدها (آب سطحی) و بقیه از چاه ها (منابع زیرزمینی) تامین خواهد شد.

کارشناسان می‌گویند سرانه مصرف آب شهروندان تهران به طور متوسط ۷۰ لیتر بیشتر از سرانه کشور است که اگر همین مقدار کاهش یابد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب (به اندازه کل ظرفیت سدکرج) مصرف کاهش خواهد یافت و آب با کیفیت بهتری نصیب تهران نشینان خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.