صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / دلار دوباره به کانال ۲۸ هزارتومان بازگشت
دلار دوباره به کانال ۲۸ هزارتومان بازگشت

تحت تاثیر اخبار ضدونقیض؛

دلار دوباره به کانال ۲۸ هزارتومان بازگشت

در شرایطی که خبر آزادسازی دارایی ۷ میلیارد دلاری ایران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تکذیب شده و ابهامات پیرامون مذاکرات وین و حذف نام سپاه پاسداران از لیست سازمان‌های تروریسی افزایش یافته، قیمت دلار از روز گذشته روندی افزایشی در پیش گرفت، به طوری که تا این لحظه معادل ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازاقتصاد آنلاین قیمت دلار روز گذشته تحت تاثیر تکذیب خبر آزادسازی دارایی ۷ میلیارد دلاری ایران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و همچنین افزایش ابهامات مربوط به مذاکرات وین ضمن انتشار اخباری درباره حذف نام سپاه پاسداران از لیست سازمان‌های تروریستی جهش یافت و معاملات را با قیمت ٢٧ هزار و ۹۰۰ تومان به پایان برد. این اسکناس صبح امروز را ضمن ورود مجدد به کانال ۲۸ هزار تومان با اندکی افزایش‌ با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰ تومان آغار کرد و در ادامه معاملات روندی افزایشی در پیش گرفت، به طوریکه تا لحظه نگارش این گزارش معادل ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود.

کانون صرافان نیز دلار را ٢۵ هزار و ۲۲۰ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۵۱۰ تومان برای فروش قیمت‌گذاری کرده است. این کانون در روز گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۲۰۷ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۵۰۹ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز افزایش اندکی را نشان می‌دهد.

یورو نیز در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۶۲ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۷۲۴ تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۹۵ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۷۲ تومان برای فروش قیمت خورده بود که افزایشی در حدود ۱۷۰ تومان را در قیمت خرید آن نشان می‌دهد.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۴۳۳ تومان برای فروش و ٢۵هزار و ۱۸۰ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ۳۱۸ تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۶۶ تومان برای خرید قیمت خورده بود که اندکی افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۶۴۲ تومان برای فروش و ٢٨ هزار و ۳۵۷ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲۸ هزار و ۳۸۱ برای فروش و ۲۸ هزار و ۹۹ برای خرید افزایش قیمتی در حدود ۲۵۰ تومان را نشان می‌دهد.

این تحولات در حالی است که  مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی درباره وضعیت اخیر مذاکرات پیرامون آزادسازی وجوه مسدودی ایران گفته است مذاکرات با هدف آزادسازی منابع ارزی ایران که به صورت غیرقانونی در سایر کشورها مسدود شده، از چندی قبل بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و در همیـن راستـا نیز اخیرا بخشی از این منابع معادل حدود ۳۹۰ میلیون پوند که بیش از ۴۰ سـال، توسط انگلیـس مسـدود شده بود، بطور قطعی وصول شد.

با این وجود که آزادسازی بخش قابل توجهی از منابع مسدودی ایران در سایر کشورها ضمن تزریق پول به بازار ارز می‌تواند قیمت ‌دلار را در بازار آزاد به صورت مقطعی کاهش دهد و یا سبب ایجاد ثبات نسبی شود اما کارشناسان معتقدند نتیجه مذاکرات وین سهم بیشتری از تاثیر گذاری در بازار ارز را به خود اختصاص داده و سرنوشت سازتر خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.