صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا و خدمات در تهران
آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا و خدمات در تهران

آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا و خدمات در تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: طرح اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر، در استان تهران آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، عباس نوری با اشاره به اینکه سنجش نرخ کیفیت، مطابق بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است، ادامه داد: این طرح در استان تهران، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید بزرگ، با توزیع و تکمیل حدود ۳۰۰۰ پرسشنامه در حال اجراست و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها، به مراجع ذی‌ربط و عموم مردم گزارش داده می‌شود.

وی در خصوص چگونگی تدوین و اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالاها و خدمات توضیح داد: بر اساس مدل‌های موجود برای شاخص‌های ملی اقتصادی کلان، ۴۰ کالای مهم سبد مصرفی خانوار ایران (بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران و بانک مرکزی)، در حوزه‌های صنایع غذایی، فلزی و غیرفلزی، برای سنجش نرخ کیفیت کالاها تعیین و بر اساس مدل تدوین‌شده در گروه سنجش نرخ کیفیت کالا، اجرا شد.

در سال جاری اجرای طرح مذکور در استان تهران با بیشترین حجم نمونه در سطح کشور (۲۰ درصد از کل کشور) از طریق استقرار پرسشگران در مناطق مختلف و با هدف در نظر گرفتن سه سطح معیشتی و اقتصادی مرفه، متوسط و متوسط به پایین در حال اجراست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.