صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / اولین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۲ در شرف وقوع
اولین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۲ در شرف وقوع

اولین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۲ در شرف وقوع

اولین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۲ کمتر از یک ماه دیگر رخ می‌دهد ولی از ایران قابل رویت نخواهد بود.

به گزارش کسب و کارنیوز به نقل زاز ایسنا و به نقل از اسپیس، اولین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۲ در روز ۳۰ آوریل(۱۰ اردیبهشت) در بخش‌هایی از قطب جنوب، ناحیه جنوبی آمریکای جنوبی و اقیانوس‌های آرام و اطلس قابل رویت خواهد بود. این یک خورشیدگرفتگی جزئی است و از ایران قابل رویت نیست.

این خورشیدگرفتگی در ساعت ۱۴:۴۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۱۵ تهران) آغاز می‌شود و در ۱۶:۴۱ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۱:۱۱ تهران) به اوج خود می‌رسد و در ساعت ۱۸:۳۷ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۳:۰۷ تهران) به پایان می‌رسد.

خورشیدگرفتگی زمانی رخ می‌دهد که ماه بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد. در این حالت بخشی از خورشید از دید ناظران پنهان می‌شود. در طول خورشیدگرفتگی جزئی این ماه، حداکثر ۵۴ درصد از خورشید توسط ماه پنهان خواهد شد.

این اولین مورد از دو خورشیدگرفتگی جزئی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. دومین خورشیدگرفتگی در روز ۲۵ اکتبر(۳ آبان) رخ خواهد داد که این خورشیدگرفتگی در سراسر ایران قابل رویت است. و پس از آن تا سال ۲۰۲۳ دیگر شاهد خورشیدگرفتگی کاملی نخواهیم بود. اگرچه یک ماه‌گرفتگی کامل این ماه در روز ۱۶ مه(۲۶ اردیبهشت) رخ خواهد داد.

باید خاطرنشان کرد که هنگام مشاهده خورشیدگرفتگی حتما باید از عینک‌های محافظ استفاده شود. زیرا تشعشعات خورشید می‌تواند به شبکیه چشم آسیب‌های جبران‌ ناپذیری برساند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.