صفحه اصلی / اصناف / ۲۸ هزار تن شیرخشک در کارخانه‌ها انباشت شده است
۲۸ هزار تن شیرخشک در کارخانه‌ها انباشت شده است

۲۸ هزار تن شیرخشک در کارخانه‌ها انباشت شده است

کسب و کار نیوز- رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک از انباشت ۲۸ هزار تن شیرخشک در کارخانه های تولیدی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیاوش سلیمی گفت: هم اکنون حدود ۲۸ هزار تن شیرخشک در انبارها موجود است که برای رفع بحران فعلی دولت از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه مبنی بر افزایش یا کاهش تعرفه باید اجتناب کند تا تولیدکننده در شرایط باثباتی بتواند به فروش محصول ادامه دهد.

به گفته او، بنابر آمار ماهیانه ۵ هزار تن شیرخشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، درحالی که با تولید حداقل ۱۲ هزار تن در ماه با مازاد ۷ هزار تنی روبه رو هستیم.

سلیمی می‌گوید: سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن شیرخشک تولیدی باید به بازارهای هدف صادر شود که در صورت عدم پرداخت مشوق صادراتی، افق روشنی پیش روی تولید نیست.

با توجه به برنامه دولت برای تخصیص تغییر نرخ ارز، افزایش نهاده‌های دامی و در نتیجه گران شدن محصولات لبنی، شیرخام بیشتری به سمت کارخانه های شیرخشک ناشی از کاهش تقاضا و قدرت خرید خانوار سوق داده می‌شود که در آن مقطع تولیدکنندگان شیرخشک برای استمرار تولید نیازمند مشوق صادراتی و سرمایه در گردش هستند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک می‌گوید: با گران شدن محصولات لبنی و تبدیل شیرخام تولیدی به شیرخشک، تقاضا کرده‌ایم که مازاد تولید خارج شود، در غیر این صورت با دپو و انباشت این محصول در کارخانجات تولید دچار مشکل می شود.

طبق روال سال‌های قبل کارخانجات شیرخشک در ماه‌های پایانی سال و فروردین با ترافیک شیر رو به رو هستند که با استمرار این روند تمایلی به تولید ندارند و در نهایت شیرهای دامداری عودت داده می شود که این موضوع ضرر هنگفتی وارد می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.