صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / خودروئی ها و بانک‌ها همچنان پیشرو در بازار سهام
خودروئی ها و بانک‌ها همچنان پیشرو در بازار سهام

خودروئی ها و بانک‌ها همچنان پیشرو در بازار سهام

بازار سهام امروز همزمان با بازگشائی شستا شاهد پیشرو شدن گروه خودرو و بانک ها بود هر چند که در دقایق پایانی بازار امروز صف خرید اغلب نماد ها واگذار و یا با ریزش مواجه شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرنگار مهر، امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۵.۳۲۷و احدی به رقم یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۵۴۲۵ واحدی عدد ۳۸۳ هزار و ۵۰۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۱۶ هزار و ۹۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵.۸۰۰و احد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۷۴۵ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۲ میلیارد و ۲۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۳۸ هزار و ۴۴ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۷۴و احد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۶۲ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۴ میلیارد و ۲۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با ۱۷۶۵و احد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۹۰۰ واحد و ایران خودرو با ۸۶۳ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای صبا نور با ۱۷۳ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۱۱۱ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۰۵ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، معامله گران بازار سهام که این روزها ترجیح می‌دهند گام به گام با الگوهای تکنیکال در تالار شیشه‌ای گام بردارند، به نظر می‌رسد رفتار حرکتی قیمت سهام در نماد معاملاتی “شستا” را به عنوان یک شاخص جدید برای کلیت معاملات سهام بر خود فرض دانسته و همواره هرگونه نوسان در این سهم در تقابل میان خریداران و فروشندگان بر روند حرکتی سایر نمادهای معاملاتی شاخص ساز بازار نیز تأثیر محسوس برجای می‌گذارد.

مارکت کَپ “شستا” هم اکنون از ۱۶۸ هزار میلیارد تومان فراتر رفته و کمتر از دو سوم حجم کل معاملات سهام کل بازار در هر روز معاملاتی به این سهم اختصاص دارد.

امروز در گروه خودروئی ها نیز با وجود شکل گیری صف خریدهای میلیونی پایدار اما در دقایق پایانی معاملات امروز با افزایش تدریجی غلبه فروشندگان سهام و همسو با تأثیر رفتار کلی بازیگران بازار بویژه در شستا، شاهد ریزش صف خرید خودروئی ها در سقف دامنه نوسان مثبت قیمتی بودیم.

در اوج این نوسان‌ها نماد معاملاتی “خساپا” در محدوده صفر تابلو به دامنه نوسان منفی قیمت‌ها نزول کرد و به معاملات خود با روندی متعادل پایان داد.

در گروه بانک‌ها نیز امروز پس از عبور از یک اصلاح قیمتی موقت دوباره اقبال برای جمع آوری سهام در این گروه مشهود بود.

همچنین در گروه محصولات شیمیایی و غذایی ها و همچنین زارعت و ساختمانی‌ها در کنار نماد معاملاتی بورس‌ها همچنان معامله گران کوتاه مدت نگر به دنبال بازدهی‌های بالاتر هستند.

به نظر می‌رسد اخبار پیرامونی بازار در زمینه مذاکرات برجام و همچنین انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی جذاب بخصوص در سهم‌های شاخص ساز صادراتی در آستانه ورود به فصل مجامع می‌تواند همچنان تنور بازار سهام را برای معامله گران اغلب حقیقی گرم نگه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.