صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش ۴۰ میلیونی قیمت سمند در یک روز/خودرو همچنان گران می شود
افزایش ۴۰ میلیونی قیمت سمند در یک روز/خودرو همچنان گران می شود

افزایش ۴۰ میلیونی قیمت سمند در یک روز/خودرو همچنان گران می شود

کسب و کار نیوز- توقف مذاکرات برجام، اظهارات ضد و نقیض در رابطه با واردات خودرو، رشد قیمت ارز و... موجب گرانی خودرو در روزهای اخیر شده است. این افزایش قیمت رکود ماه های اخیر خود را شکانده و قیمت سمند در یک روز 40 میلیون تومان افزایش یافته است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، قیمت محصولات ایران خودرو روز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ تا ۴۰ میلیون افزایش قیمت داشت. بدین ترتیب پژو ۲۰۶ تیپ دو به ۲۸۲ میلیون تومان و سمند EF7 به ۳۰۰ میلیون تومان رسید

قیمت محصولات یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ نوسانی دو تا هفت میلیون تومانی را تجربه کرد. تیبا امروز با دو میلیون تومان کاهش قیمت به ۱۷۹ میلیون تومان، تیبا دو با دو میلیون تومان کاهش قیمت به ۱۸۴ میلیون تومان و تیبا دو پلاس با هفت میلیون تومان افزایش قیمت به ۲۰۷ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ امروز چهار میلیون گران‌تر از روز گذشته بود و به ۱۷۳ میلیون تومان رسید. در حالیکه سایپا ۱۵۱ پلاس امروز پنج میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۱۷۶ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا تیپ یک یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ با چهار میلیون تومان افزایش به ۳۷۳ میلیون تومان رسید. پژو پارس امروز ۲۳ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو امروز ۲۰ میلیون تومان گرانتر از روز گذشته بودو با قیمت ۲۸۲ میلیون تومان به فروش رسید. پژو ۲۰۶ صندوقدار هم چهار میلیون افزایش قیمت را تجربه کرد و امروز در بازار آزاد خودرو ۲۱۷ میلیون تومان بود. سمند LX امروز با ۱۷ میلیون تومان افزایش قیمت به ۲۷۶ میلیون تومان، سمند EF7 با ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۰۰ میلیون تومان، سمند EF7 دو گانه سوز با ۳۳ میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۵۵ میلیون تومان رسید.

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

درسوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

پراید ۱۳۲ ارزان‌ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود.

بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای ارزان‌ترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب می‌شود. ساینا دنده‌ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزان‌ترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو‌ها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه‌ دنده پنج‌سرعته مجهز شده‌اند. گران‌ترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.

شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار می‌رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل‌های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.

در همین رابطه رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: نوسانات ارزی و همچنین مباحث مطرح شده در رابطه با ممنوعیت واردات خودرو نیز بر افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر موثر بوده است.

سعید موتمنی اضافه کرد: در روزهای نخست سال اختلاف قیمت خودروهای مدل ۱۴۰۱ با خودروهای مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان بود که این اختلاف قیمت اکنون بین ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است. متأسفانه به دلیل تولید و عرضه کم، خودرو در کشور از یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده و کوچک‌ترین خبری چه مثبت و چه منفی، روی این بازار تأثیر می‌گذارد. اخیراً نیز انتشار خبر تداوم ممنوعیت واردات خودرو و البته افزایش نرخ ارز، اثرات روانی خود را بر بازار گذاشت.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.