صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش عجیب قیمت سیمان و میلگرد در بازار آزاد
افزایش عجیب قیمت سیمان و میلگرد در بازار آزاد

افزایش عجیب قیمت سیمان و میلگرد در بازار آزاد

کسب و کار نیوز- دستمزد کارگر روزمزد ساختمانی در روز‌های اخیر به روزانه ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته و بنا نیز دو برابر آن را مطالبه می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن از افزایش قیمت میلگرد به کیلویی ۱۸ هزار و سیمان به کیسه‌ای ۶۰ هزار تومان در روز‌های اخیر خبر داد. فرشید پورحاجت گفت: در روز‌های اخیر قیمت دو قلم اصلی مصالح ساختمانی شامل سیمان و میلگرد افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر حداقل قیمت میلگرد در سایز‌های بالا ۱۸ تا ۳۲ حداقل کیلویی ۱۸ هزار تومان است. در سایز‌های کوچک‌تر (۸ تا ۱۶) نیز بین هزار و تا ۱،۵۰۰ تومان به این رقم در هر کیلو افزوده می‌شود. وی تأکید کرد: این افزایش قیمت میلگرد از سوی تولیدکنندگان اتفاق افتاده و آن‌ها محصولات را با قیمت‌های بالا در بورس کالا عرضه می‌کنند. این در حالی است که میلگرد در اسفند ماه سال گذشته کیلویی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان بود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان اظهار کرد: سیمان در بورس کالا کیسه‌ای ۴۷ و در بازار مصرفی ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ کرایه حمل، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، هزینه تخلیه و بارگیری، هزینه بنکداری و … نیز به آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در سفری که اواخر اسفند گذشته به خوزستان داشت و در بازدید از فولاد خوزستان، وعده کاهش قیمت آهن و میلگرد داد، گفت: سیمان و میلگرد ظرف ۳ سال اخیر رشد عجیبی داشته‌اند و به یک بحران در بازار مسکن نوساز تبدیل شده‌اند.

دستمزد کارگر ساختمانی روزی ۳۰۰ هزار تومان شده است

پورحاجت یادآور شد: دستمزد کارگر روزمزد ساختمانی در روز‌های اخیر به روزانه ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته و بنا نیز دو برابر آن را مطالبه می‌کند. حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی هم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

گرانی میلگرد، کار فولادی هاست

به گفته دبیر کانون سراسری انبوه سازان، پروژه‌های ساختمانی دچار رکود شده‌اند و تقاضایی از سوی بازار نیست که تولیدکنندگان فولاد و سیمان اقدام به افزایش محصولات خود کرده‌اند. البته این افزایش قیمت از قبل از عید نوروز از سوی تولیدکنندگان استارت خورده بود.

وزیر صمت (۲۰ اسفند ۱۴۰۰): قیمت میلگرد تا یک هفته آینده کاهش می‌یابد

گفتنی است فاطمی امین وزیر صمت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ۲۰ اسفند اظهار کرده بود: در روز‌های اخیر به لحاظ درگیری‌های روسیه با اوکراین، قیمت مواد اولیه افزایش یافته که سبب افزایش نرخ میلگرد شده، اما راه‌حل کنترل قیمت مواد اولیه میلگرد، اعمال عوارض بر صادرات است؛ مراحل آن در ستاد تنظیم بازار به پایان رسیده و هفته آینده ابلاغ خواهد شد که به مرور به رفع التهاب بازار میلگرد منجر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.