صفحه اصلی / اسلایدر / ۹۱۸ هزار فارغ التحصیل بیکار داریم/ سهم ۳۸ درصدی از کل بیکاران
۹۱۸ هزار فارغ التحصیل بیکار داریم/ سهم ۳۸ درصدی از کل بیکاران

۹۱۸ هزار فارغ التحصیل بیکار داریم/ سهم ۳۸ درصدی از کل بیکاران

کسب و کار نیوز- بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیلکرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» نشان می‌دهد که در زمستان سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸.۱ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیل دانشگاهی بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز ؛ بررسی تازه‌ترین آمار مربوط به وضعیت نیروی کار مربوط به زمستان سال ۱۴۰۰ که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده نشان می‌دهد که ۹۱۷ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی در زمستان سال گذشته، ۱۳ درصد از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی، بیکار بوده‌اند.

همچنین ۴۸۴ هزار و ۴۲۴ نفر از این جمعیت را مردان و ۴۳۳ هزار و ۵۲۳ نفر را زنان به خود اختصاص می‌دهند؛ از نظر درصدی نیز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گروه مردان ۹.۷ درصد و گروه زنان ۲۰.۸ درصد است. نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در گروه مردان در زمستان سال ۱۴۰۰ نسبت به زمستان سال ۹۹، ۰.۳ درصد و در گروه زنان ۲.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۳۸.۱ درصد از بیکاران کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

همچنین در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۱۴۲ نفر بیکار در کشور داریم که بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیل کرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۳۸.۱ درصد بیکاران کشور، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در زمستان سال ۹۹، معادل ۳۸.۸ درصد بود.

البته سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» با رشد مواجه بوده به طوری که این سهم ۱.۳ درصد افزایش داشته و از ۲۵.۳ درصد در زمستان ۹۹ به ۲۶.۶ درصد در زمستان ۱۴۰۰ رسیده است.

تعداد کل بیکاران کشور (۱۵ ساله و بیشتر) ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۱۴۲ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار ۹۱۷ هزار و ۹۴۶ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار زن ۴۸۴ هزار و ۴۲۴ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار مرد ۴۳۳ هزار و ۵۲۳ نفر

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.