صفحه اصلی / سرخط خبرها / معاون وزیر صمت/۵۰۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی بازپس گرفته می‌شود
معاون وزیر صمت/۵۰۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی بازپس گرفته می‌شود

معاون وزیر صمت/۵۰۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی بازپس گرفته می‌شود

کسب و کار نیوز- معاون وزیر صمت گفت: امسال ۵۰۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی بازپس گرفته می‌شود و به افراد جدید و دارای صلاحیت واگذار می‌ شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی رسولیان اظهار کرد: امسال ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی را که دریافت کنندگان آن تاکنون ساخت و سازی نداشته‌اند، پس می‌گیریم و به افراد جدید و دارای صلاحیت واگذار می‌کنیم. رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در حالی با متقاضیان جدید دارای تخصص و توانمندی مالی برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی مواجه هستیم که برخی افراد و شرکت‌ها، زمین‌هایی را حتی قبل از سال ۱۳۹۰ دریافت کرده و به دلایلی مانند نداشتن توان مالی و تخصص، اقدامی برای ساخت و تکمیل آن انجام نداده‌اند. در این باره قانون هم مقرر کرده دریافت کنندگان زمین اگر در موعد مقرر، کار احداث را انجام ندهند، باید زمین را از آن دریافت کننده پس گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته با کمک دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه، پرونده بیش از یک هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی راکد را که واحدهای آن ساخته نشده بود، با دادن اخطارها و تذکرات لازم در مسیر قضائی قرار دادیم تا بازپس گیری کنیم که از این میزان تاکنون ۷۷۰ هکتار را پس گرفتیم. بخشی از زمین‌های پس گرفته شده به افراد جدید واگذار شده و بقیه نیز در مسیر و فرآیند واگذاری است.

رسولیان یادآور شد: از اواخر سال گذشته، فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی، الکترونیکی شد تا شفافیت لازم و عدالت ایجاد شود و همه افراد اطلاعات کامل را درباره شرکت داشته باشند. وی با بیان اینکه در این باره سامانه‌ای طراحی شده است، اظهار داشت: هم اکنون هر نوع واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به وبگاه eservice.isipo.ir زمین‌ها را ببینند، زمین مورد نیاز خود را انتخاب کنند و به‌راحتی فرآیند کار خود را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ادامه دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته درخواست ما این است که متقاضیان حتماً از شرکت شهرک‌های صنعتی استعلام اخذ کنند؛ چون اگر متوجه شویم افرادی از مسیر بنگاه‌های املاک و یا مسیر دیگری، دریافت زمین را پیگیری کرده‌اند، زمین را پس خواهیم گرفت. رسولیان اضافه کرد: دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، هزینه زیادی متقبل می‌شود، زیرا هدف گذاری شده تا تولید اتفاق بیفتد و اگر تولیدی اتفاق نیفتد، ما ورود خواهیم کرد و اراضی را به سایر متقاضیان دارای صلاحیت واگذار خواهیم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.