صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / برخورد قانونی با دستگاه های متخلف در صدور مجوزهای کسب و کار
برخورد قانونی با دستگاه های متخلف در صدور مجوزهای کسب و کار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

برخورد قانونی با دستگاه های متخلف در صدور مجوزهای کسب و کار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قطعا طبق قانون با دستگاه‌های که به وظایف خود در اجرای قانون صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار عمل نکرده‌اند برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محمد رضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عدم اجرای  قانون اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) برای بهبود فضای کسب‌وکار، گفت: طبق این قانون که بهمن ماه سال ۹۹ در مجلس مصوب شد باید صدور مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیکی انجام شود و دستگاه‌های اجرایی نیز به سامانه‌ای که به همین منظور از سوی وزارت اقتصاد راه اندازی می‌شود بپیوندند.

وی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون اقتصادی با توجه به وظیفه ذاتی خود بحث نظارتی خود برای اجرای قانون را انجام می‌دهد، ادامه داد: به صورت مداوم گزارشات لازم از روند اجرای قانون را از وزات امور اقتصاد و دارایی دریافت می‌کنیم تا مشخص شود چه دستگاه‌های قانون را اجرا و چه دستگاه‌های آن را اجرا نکرده‌اند.

نماینده کرمان در مجلس با اعلام اینکه در قانون مجازات‌های برای استنکاف کنندگان از اجرای آن پیش‌بینی شده است، افزود: قطعا طبق قانون با دستگاه‌های که به وظایف خود عمل نکرده‌اند برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با گزارشاتی که از دستگاه‌های مختلف گرفته شده  مشخص است که کدام دستگاه‌ها به درگاه الکترونیکی صدور مجوزها متصل شده‌اند و کدام دستگاه‌ها متصل نشده‌اند، اظهار کرد: قطعا با دعوت از مسیولان وزارت اقتصاد به کمیسیون خواستار توضیحات آنها برای عدم اجرای قانون از سوی برخی دستگاه‌ها خواهیم شد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات از طریق رهگیری تراکنش‏‌های مشکوک

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید محمدهادی سبحانیان امروز (یکشنبه در نشست هم‌اندیشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.