صفحه اصلی / اسلایدر / توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان
توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان

توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی و ۱۰۰ هزار تن شکر در ماه مبارک رمضان امسال برای ثبات قیمت‌ها و حفظ آرامش بازار در سطح کشور عرضه می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید سعید راد در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ مجددا ۱۰۰ هزار تن برنج از انواع هندی و پاکستانی و ۱۰۰ هزار تن شکر سفید برای مصرف خانوارها و صنف و صنعت از محل ذخایر راهبردی، متناسب با موجودی انبارها به منظور عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: برنج هندی ۱۱۲۱ در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی و به قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کنندگان، برنج پاکستانی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کشور عرضه می‌شود. راد افزود: شکر سفید نیز در بسته‌بندی‌های مختلف و با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که تعیین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالاهای تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان ها است، تصریح کرد: این کالاها از طریق شبکه های منتخب اعم از فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا و میادین میوه و تره بار در سطح کشور توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این نامه اظهار داشت: ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان ها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تنظیم بازار تخصیصی را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: تخصیص برنج مربوط به استان های تولیدکننده برنج شامل گیلان و مازندران با درخواست رییس کارگروه تنظیم بازار استان انجام می شود. راد افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بازرسان سازمان های جهاد کشاورزی استان، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر روند توزیع و رعایت قیمت فروش کالاهای یاد شده، اقدام و در صورت بروز تخلف، اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.