صفحه اصلی / اسلایدر / آمادگی شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج
آمادگی شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

آمادگی شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

کسب و کار نیوز- مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: در حال حاضر تمامی بانک‌ها از جمله بانک‌های دولتی و خصوصی آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان را دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد نادعلی مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در گفتگو با خبر رسانه ملی در خصوص وثایق لازم برای دریافت تسهیلات ازدواج تصریح کرد: براساس آنچه در قانون بودجه صریحاً بیان شده است پس از اعتبارسنجی متقاضی توسط بانک، حداکثر سفته یا یک ضامن معتبر برای دریافت تسهیلات کفایت می‌کند.

به گفته مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی، مدارک موردنیاز برای دریافت وام ازدواج شامل سند ازدواج، کارت ملی و شناسنامه زوجین و مدارک مرتبط با ضامن معتبر به همراه کپی تمامی موارد می‌باشد.

وی درباره ادعایی مبنی بر اینکه داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج الزامی است کرد: این خبر و ادعا، شبیه دروغ سیزده است و برای گرفتن وام قرض الحسنه ازدواج، کارت پایان خدمت، ضروری نیست. نادعلی در خصوص مراحل دریافت تسهیلات ازدواج نیز گفت: متقاضی با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ثبت نام اینترنتی و تکمیل فرم‌های مربوطه، یک کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافت می‌کند. پس از تعیین شعبه توسط بانک، متقاضی ۱۲ روز کاری برای مراجعه به شعبه مهلت دارد. همچنین هر یک از زوجین به عنوان یک متقاضی توسط بانک شناسایی شده و براساس اعتبارسنجی انجام شده، بانک نسبت به اخذ وثیقه و ضامن اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ازدواج بدون سود و تنها دارای ۴ درصد کارمزد است افزود: این تسهیلات ۱۰ ساله بوده و مبلغ هر قسط در حدود یک میلیون تومان است. مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی تاکید کرد: براساس آمار سال گذشته ۹۲۴ هزار فقره وام ازدواج توسط شبکه بانکی پرداخت شد. امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته متقاضیان واجد شرایط با تکمیل مراحل می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نادعلی تصریح کرد: متقاضیانی که سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشده و قراردادی هم با شعبه‌های انتخابی خود نبسته‌اند، امسال با مبلغ جدید، تسهیلات را دریافت خواهند کرد. بر اساس این گزارش از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۶ فروردین بیش از ۶۵ هزار نفر برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ثبت نام کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.