صفحه اصلی / اقتصادی / یوان دیجیتال وارد سومین مرحله آزمایشی شد
یوان دیجیتال وارد سومین مرحله آزمایشی شد

یوان دیجیتال وارد سومین مرحله آزمایشی شد

تا پایان سال ۲۰۲۱، ۲۶۱ میلیون کیف پول یوان دیجیتال توسط افراد باز شده است و مجموع تراکنش‌ها به حدود ۸۷.۵۷ میلیارد یوان (۱۳.۷۶ میلیارد دلار) رسیده است.

ه گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا از چاینادیلی، انتظار می‌رود گسترش منظم آزمایش‌های دیجیتال renminbi در چین باعث پیشرفت تحقیق و توسعه و کاربردهای گسترده آن شود، چون این کشور در تلاش است تا یک اکوسیستم قوی برای ارز دیجیتال خود یا e-CNY ایجاد کند.

در گروه سوم، مناطقی که برای آزمایش‌های e-CNY انتخاب شده‌اند، تیانجین، چونگ کینگ، و گوانگژو، استان گوانگدونگ هستند.

بانک مرکزی چین، روز شنبه فهرست مناطق جدید را برای آزمایش‌های e-CNY را منتشر کرد. همچنین در میان آنها فوژو و شیامن در استان فوجیان و شش شهر مربوط به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که در ماه سپتامبر در استان ژجیانگ برگزار می‌شود – هانگژو، نینگبو، ونژو، هوژو، شائوکسینگ و جین هوا- هستند.

Zhangjiakou، استان هبی و پکن نیز به این لیست اضافه شده‌اند.

تحلیلگران باور دارند که گسترش آزمایشی به عملکرد و امنیت e-CNY به طور کامل‌تر و در گستره وسیع‌تری کمک خواهد کرد.

انتظار می‌رود پس از آزمایش‌های فراوان در بانک مرکزی و بانک‌های تجاری، چرخه انتشار و گردش کامل رنمینبی دیجیتال برای ورود گسترده به آن شکل بگیرد.

قبل از دور سوم مناطق آزمایشی، چین یوان دیجیتال را در ۱۰ منطقه آزمایشی و همچنین مکان‌های بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن در دسترس قرار داد.

بر اساس گزارش PBOC، تا پایان سال ۲۰۲۱، ۲۶۱ میلیون کیف پول یوان دیجیتال توسط افراد باز شده است و مجموع تراکنش‌ها به حدود ۸۷.۵۷ میلیارد یوان (۱۳.۷۶ میلیارد دلار) رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.