صفحه اصلی / سرخط خبرها / تکمیل زیرساخت ها با هدف توسعه پایدار معدن و صنایع معدنی
تکمیل زیرساخت ها با هدف توسعه پایدار معدن و صنایع معدنی

جعفری در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد:

تکمیل زیرساخت ها با هدف توسعه پایدار معدن و صنایع معدنی

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تکمیل و توسعه زیرساخت ها، یکی از اقدامات ایمیدرو برای توسعه پایدار بخش معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری که در حاشیه دیدار نوروزی با مدیران بخش معدن و صنایع معدنی با خبرگزاری صدا و سیما گفت و گو می کرد، اظهار داشت: توسعه نیروگاه ها، تامین آب و خطوط ریلی از مهمترین اقدامات و برنامه هایی است که این سازمان در حال اجرا دارد.

وی ادامه داد: همکاری با وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین و توسعه ساخت واگن های حمل مواد معدنی و همچنین خطوط ریل، از دیگر روش هایی است که ایمیدرو در راستای تقویت زیرساخت ها انجام می دهد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره اکتشاف مواد معدنی گفت: ایمیدرو برنامه اکتشاف در استان های مختلف را با هدف تامین مواد معدنی، تهیه خوراک کارخانه های فرآوری و در نهایت رشد تولید صنایع معدنی انجام می دهد.
وی یادآور شد: اکتشافات انجام شده سبب افزایش ۱۳ میلیارد دلاری ذخایر مواد معدنی کشور از جمله سنگ آهن، زغالسنگ، مس، طلا و … شده است.
جعفری با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده بالاتر در تولیدات این حوزه از سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت است، اظهار داشت: طرح های جدیدی که در آینده افتتاح خواهد شد، در راستای تحقق همین هدف است.
رئیسی هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره فعالیت در معدن مس-طلا جانجا گفت: بخش خصوصی برنده مزایده این طرح، به زودی فعالیت های اولیه در این پروژه را آغاز خواهد کرد. وی ادامه داد: پیش بینی ها نشان از وجود یک معدن بزرگ مقیاس در استان سیستان و بلوچستان می دهد. جعفری افزود: فعالیت های اکتشافی همچنین نشان می دهد استان خراسان جنوبی نیز دارای معدن بزرگ مقیاس خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.