صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / بازدید رییس سازمان بازرسی کل ‌کشور از پارک فناوری پردیس
بازدید رییس سازمان بازرسی کل ‌کشور از پارک فناوری پردیس

با هدف آشنایی با مسائل و مشکلات شرکت های عضو صورت گرفت:

بازدید رییس سازمان بازرسی کل ‌کشور از پارک فناوری پردیس

رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح روز 14 فروردین از پارک فناوری پردیس بازدید کرد و در جلسه‌ای با مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس به گفتگو نشسته و از مسائل و مشکلات آن‌ها باخبر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پارک فناوری پردیس، رییس سازمان بازرسی کل کشور پیش از ظهر امروز با حضور در پارک فناوری پردیس ضمن دیدار و گفتگو با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس از بخش‌های مختلف این پارک بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.
در این بازدید، رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه‌ای نظارتی است، گفت: پس از جلسه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشنامه‌ای صادر شد که در آن مقرر شد که ما مسائل مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان را رصد کنیم.
خداییان افزود: در همین راستا برای این موضوع کارگروهی در سازمان بازرسی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و همچنین دستگاه‌های متولی ایجاد می‌شود. همچنین مقرر شد در یک ماه آینده برنامه‌هایی که در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه نظارت و بازرسی پیشبینی می شوند، در دستور کار قرار گیرد و در بازه های چندماهه عملکرد دستگاه هایی که باید با شرکت‌های دانش بنیان همکاری داشته باشند رصد شود.
او تصریح کرد: سازمان بازرسی موضوعاتی که وظایف اصلی دستگاه‌ها است، ولی به دلایل مختلف، آن تکلیف را انجام نمی‌دهند یا ناقص انجام می‌دهند و از این ناحیه خسارات فراوانی به کشور و به ویژه شرکت‌های دانش بنیان و فناور وارد می‌شود را پیگیری می‌کند.
ذبیح الله خداییان با بیان اینکه «یکی از رویکرد‌های سازمان بازرسی، اقدامات اصلاحی، پیشگیرانه و نظارت‌های موثر در جهت رفع موانع دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و تکالیف و ماموریت‌ها است» افزود: ما قوانین خوبی در زمینه تولید داریم. برای مثال قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، قانون بهبود محیط کسب و کار و قانون رفع موانع تولید از جمله این قوانین هستند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: همه این موارد قوانینی هستند که تکالیفی بر عهده دستگاه های اجرایی گذاشته‌اند که با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌‌های برخی عوارض گمرکی و صادراتی و غیره همکاری داشته باشند.
او گفت: ما بر کار دستگاه‌هایی که باید این قوانین را اجرا کنند، نظارت می‌کنیم و برنامه‌ها و اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در قالب پیگیری شعار سال و بحث کمک به شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرینی است و دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل می‌کنند مورد قدردانی قرار خواهند گرفت و دستگاه‌های که ترک فعل می‌کنند، با پیگیری‌های لازم در زمینه اجرای قانون، فعال خواهند شد.
ذبیح الله خداییان از نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان خواست که مشکلات و موانع کار خود را به صورت مصداقی، شفاف و مکتوب به سازمان بازرسی منعکس کنند تا در کارگروه ویژه سازمان بازرسی بررسی گردد.
خداییان در پایان گفت: سازمان بازرسی کل کشور در کنار شرکت‌های دانش بنیان است و تلاش داریم در کارگروهی که برای بررسی و رفع مشکلات این شرکت‌ها در سازمان بازرسی تشکیل داده‌ایم، بخشی از دغدغه این شرکت‌ها را برطرف کنیم.
گفتنی است، رییس سازمان بازرسی کل کشور امروز از شرکت دانش بنیان دانش اندیش رانا و نمایشگاه‌ دائمی محصولات پارک فناوری پردیس نیز بازدید کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.