صفحه اصلی / سرخط خبرها / آغاز عملیات جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از فردا
آغاز عملیات جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از فردا

وزیر صمت اعلام کرد؛

آغاز عملیات جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از فردا

وزیر صمت گفت: عملیات جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از روز ۱۵ فروردین‌ماه در چند استان آغاز می شود و به تدریج در تمامی استان‌ها به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش کسب و کا رنیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، سید رضا فاطمی‌امین در دومین جلسه سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» این وزارتخانه که امروز ۱۴ فروردین‌ماه با حضور وزیر دادگستری و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق، کالاهای تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد، کار جدیدی را در وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شروع کرده‌ایم و لوازم یدکی خودرو، لوازم‌خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات ۵ اولویت نخست در اجرای این طرح خواهند بود.

وزیر صمت اضافه کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش تولید و دسترسی مصرف‌کنندگان به کالای اصل از جمله نتایج مثبت اقتصادی طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی خواهد بود و اجرای تمامی اقدامات در نظر گرفته شده به صورت مستمر و هفتگی رصد و پایش شده و به صورت مرحله به مرحله با متناسب‌سازی اقتضایی طرح، پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها از جمله وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات در کنار اصناف، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در این طرح، مشارکت و همکاری دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که نخستین مرحله در حوزه لوازم یدکی خودرو است، ادامه داد: سه اقدام را به صورت هم‌زمان در این حوزه آغاز می‌کنیم؛ مرحله نخست در مورد باتری و کمک فنر است. از قبل اعلام شده بود این کالاها باید کد رهگیری داشته باشند و کالاهای قاچاق و یا تقلبی جمع‌آوری می‌شوند. بر همین اساس از ۱۵ فروردین‌ماه، عملیات جمع‌آوری در چند استان آغاز می‌شود و به تدریج در تمامی استان‌ها انجام خواهد شد.

وی افزایش شفافیت جریان کالا را اقدام دوم دانست و اضافه کرد: تعداد زیادی از تولید کنندگان، عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده‌اند و صورت‌حساب‌های خود را ثبت می‌کنند و تأکید ما بر تسریع در انجام این کار است.

دریافت نکردن کد رهگیری به منزله کالای تقلبی و قاچاق است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره یادآوری کرد: در پروژه شفافیت جریان کالا اگر کالایی کد رهگیری نگرفته و صورت‌حساب آن در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالای تقلبی و قاچاق محسوب می‌شود.

فاطمی‌امین، نظام‌بخشی، ساماندهی و حرفه‌ای شدن نظام توزیع قطعات یدکی را سومین محور اقدامات دانست و ادامه داد: اکنون پراکندگی بسیار زیادی در این حوزه داریم که این موضوع کنترل‌ها را مشکل می‌کند.

وی اضافه کرد: در تکمیل شفافیت جریان کالا و مقابله با کالای قاچاق در سطح عرضه و ردیابی گلوگاه‌های اصلی، سومین اقدام این است که شبکه توزیع لوازم یدکی را شناسنامه‌دار و مسئولیت‌پذیر کنیم تا نمایندگی‌ها قطعات سالم و با اصالت را عرضه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.