صفحه اصلی / اسلایدر / سمت و سوی بازار طلا در سال ۱۴۰۱/تشدید رکود در بازار طلا با آغاز ماه رمضان
سمت و سوی بازار طلا در سال ۱۴۰۱/تشدید رکود در بازار طلا با آغاز ماه رمضان

سمت و سوی بازار طلا در سال ۱۴۰۱/تشدید رکود در بازار طلا با آغاز ماه رمضان

کسب و کار نیوز- کارشناسان بازار طلا معتقدند بازار طلا و سکه با ورود به ماه رمضان در رکود بیشتری فرو خواهد رفت. با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از راه می رسد، طبق سنوات گذشته مردم به دلیل کم شدن مراسمات، به بازار طلا سر نمی زنند و همین موضوع باعث می شود بازار برای یک ماه به نسبی رکود وارد شود. بنابراین در هفته های منتهی به ماه مبارک رمضان به نظر می رسد، حجم مراجعات و به تبع آن خرید و فروش طلا در بازار با افت همراه شود.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، دو موضوع درحال حاضر در سطح جهانی وجود دارد که می‌تواند مستقیم روی طلا تاثیر داشته باشد. بحث تورم جهانی و نزاع بین روسیه و اوکراین. طلا کالای ترس است و هر زمان که در جهان ترسی وجود داشته باشد قیمت طلا می‌تواند افزایشی شود. تصور این است علیرغم اینکه در قیمت فعلی طلا اتفاقات احتمالی آتی پیش‌خورد شده و احتمال کاهش آن تا محدوده ۱۷۵۰ نیز وجود دارد.

درصورتیکه ترس از بحران جنگ بین اوکراین و روسیه پایدار باشد و اتحادیه اروپا همرمان با دولت آمریکا در مهار تورم موفق عمل نکنند، قیمتی بالاتر از قیمت فعلی را پیش‌بینی می‌شود و حتی ممکن است به دو هزار دلار برای هر انس هم برسد.

ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلاو جواهر تهران

بهتر است نگاه به بازار طلا نگاه درازمدت باشد و خریداران به اخبار و اتفاقات تاثیرگذار بر این بازار توجهی نکنند. سرمایه گذاری در بازار طلا اگر با نگاه دراز مدت صورت بگیرد درست است. اما در شرایط فعلی مردم جهت سرمایه گذاری نگاه کوتاه مدت دارند و به همین دلیل نوسانات قیمت این کالا موجب تحمیل ضررهایی به خریداران می شود. اتفاقاتی مانند برجام و اخبار منتشر شده بر آن درست است تاثیر بر بازار طلا دارد اما نمی تواند به تنهایی کنترل کننده قیمتها شود. به عبارت کاملتر سرمایه‌گذاران در این بازار باید نگاهی درازمدت داشته باشند. حداقل با نوساتی که احیرا در این بازار ایجاد شده تا حد زیادی نباید انتظار عایدی داشت مگر اینکه افراد بخواهند در تولید ورود پیدا کنند و در درازمدت نگاهی صادراتی داشته باشند.

با احیای برجام، در سال ۱۴۰۱ بازار طلا نیز می تواند از آرامش خوبی بهره مند شود. این موضوع هم برای ما به عنوان صنف طلا و جواهر از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که کسب و کارمان می تواند رونق بگیرد و در سوی دیگر نیز مردم به عنوان مشتریان نیز بهتر می توانند تصمیم بگیرند، اگر نیاز به خریدی داشته باشند می توانند در آرامش اقدام به این کار کنند، بنابراین می توان انتظار داشت که در سالجاری با احیای برجام وضعیت بازار بهتر شود.

البته جنگ بین روسیه و اوکراین طبیعتاً بر روی انس جهانی طلا تأثیرگذار است و نوسان در قیمت انس طلا بر روی قیمت آن در تمامی نقاط جهان نیز اثر می گذارد. مدیریت این وضعیت، به سیاست‌های کشورها بستگی دارد تا بتوانند از التهاب در بازار جلوگیری کنند. با این حال نوسانات جزئی در بازار می‌تواند اتفاق بیفتد. خوشبختانه در کشور ما، تقریباً مدیریت نزدیک به واقعیت و آرامش انجام می‌شود که از التهاب جلوگیری کرده، اما نوسان در آن وجود دارد. البته  ماه مبارک رمضان نیز نزدیک است. دادوستدها در این ماه کمرنگ‌تر می‌شود و مردم به بازار طلا ورود چندانی ندارند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.