صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش قیمت گندم، نان را گران نمی‌کند
افزایش قیمت گندم، نان را گران نمی‌کند

افزایش قیمت گندم، نان را گران نمی‌کند

کسب و کار نیوز- رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به سیاست حاکمیت مبنی بر حمایت از حقوق مصرف کننده، قیمت نان متاثر از نرخ گندم نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز ، عطااله هاشمی گفت: اخیراً هیئت دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب کرد که از چند روز آینده با آغاز برداشت گندم، محصول تولیدی با این نرخ از کشاورزان خریداری می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، بنابر صلاح دید مسئولان نظام و هیئت دولت، قیمت نان متأثر از نرخ خرید تضمینی نبوده یا میزان تأثیرگذاری آن بسیار ناچیز بوده است.

در برخی سال‌ها قیمت گندم ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش داشته، اما نرخ نان به سبب حمایت از مصرف کننده هیچ گاه متأثر از این موضوع نبوده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران می‌گوید: تغذیه گندم و نحوه پخت نان از عوامل تأثیر گذار بر کیفیت نان است و هر چقدر قیمت محصولی به واقعیت نزدیک باشد، دور ریز کمتر می‌شود که این امر تنها شامل گندم نیست و محصولات دیگر را هم شامل می‌شود.

بنابر تاکید رهبر انقلاب بر خودکفایی گندم و کاهش دورریز نان انتظار می‌رود که علاوه بر افزایش کیفیت گندم، بر نحوه پخت نانوایی‌ها نظارت صورت گیرد تا شاهد هدر رفت نان تولیدی و جایگزینی آن به عنوان خوراک دام نباشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.