صفحه اصلی / اسلایدر / کمبود زیرساخت در شهرک‌های صنعتی خصوصی
کمبود زیرساخت در شهرک‌های صنعتی خصوصی

کمبود زیرساخت در شهرک‌های صنعتی خصوصی

کسب و کار نیوز- عضو هیات مدیره شهرک صنعتی صفادشت از کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت که بزرگترین مشکل این شهرک نداشتن فاضلاب است که دولت باید آن را حل کند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا شیخلر با بیان اینکه شهرک صنعتی صفادشت بزرگترین شهرک صنعتی غیردولتی است، گفت: بالغ بر ۴۵۰ کارخانه فعال و حدود ۳۵۰ کارخانه در شرف آغاز فعالیت در این شهرک مستقر هستند.

وی با اشاره به نیاز به دخالت دولت برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خصوصی، تصریح کرد: اما به نظر می‌رسد در این زمینه تبعیض قائل شدند، به طوری که شهرک صنعتی صفا دشت فاضلاب ندارد و به همین دلیل بین محیط زیست و فعالان شهرک درگیری وجود دارد.

شیخلر با این که بزرگترین مشکل شهرک صنعتی صفادشت نداشتن فاضلاب است، گفت: شهرک بودجه و درآمدی برای ساخت فاضلاب ندارد و این موضوع به عهده دولت است. برخی از تولیدکنندگان پساب را از شهرک خارج می‌کنند و برخی هم آن را به زمین وارد می‌کنند.

وی افزود: برآورد شده ساخت فاضلاب شهرک صنعتی صفادشت حدود ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گفته عضو هیات مدیره شهرک صنعتی صفادشت کسانی که در رده ۴ هستند باید دوباره برای تغییر پروانه بهره برداری مراجعه کنند. همچنین به دلیل وجود برخی مقررات، تولید کنندگان در پروانه بهره‌برداری خود نمی‌توانند در شهرک واحد تولیدی را تغییر دهند. بنابراین تولیدکنندگان حتی اگر طرح توسعه داشته باشند، نمی‌توانند پلاک خود را عوض کند.

وی همچنین درباره تعطیلی واحدهای فعال در این شهرک صنعتی گفت: حدود هشت واحد به دلیل هزینه‌های مالیاتی و بیمه مجبور به تعطیلی شدند.

شیخلر با اشاره به نوسان قیمت مواد اولیه، تصریح کرد: در شهرک‌ها برای تامین نیروی کار هم مشکل داریم. ممکن است دلیل آن حقوقی یا مسائل مربوط به رفت و آمد باشد. دلیل کمبود دقیق مشخص نیست، اما آنچه مشخص شده این است که کمبود نیرو داریم.

همچنین مطالعه کنید:

مخابرات باید تولید محتوا و اقتصاد دیجیتال را در اولویت کاری قرار دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهندس محمد جعفرپور عضو هیات مدیره شرکت مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.