چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / برندها / خرید قطعات الکترونیکی اینترنتی یا حضوری؟
خرید قطعات الکترونیکی اینترنتی یا حضوری؟

خرید قطعات الکترونیکی اینترنتی یا حضوری؟

این روزها بیشتر کسب‌و‌کارها در حال پیشرفت و حرکت به سمت آنلاین شدن هستند. مشاغل فعال در صنعت الکترونیک هم از این قائده مستثنی نیستند و از قافله جا نمانده‌اند؛ اما آیا خرید آنلاین قطعات الکترونیکی می‌تواند گزینه مناسبی برای تامین نیازها باشد؟ شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ خرید قطعات الکترونیکی حضوری یا اینترنتی؟

قطعات الکترونیکی

انتخاب قطعه الکترونیکی مناسب یکی از حیاتی‌ترین و چالش برانگیزترین جنبه‌های طراحی محصول است؛ از این رو انتخاب اجزای مختلف مانند مقاومت، خازن، ترانزیستور، آی سی دیجیتال، میکروکنترلر، رله، کانکتور و نمایشگر با کیفیت و متناسب با پروژه مورد نظر اهمیت بالایی دارد.

البته هنوز هم هستند افرادی که فقط خرید حضوری را ترجیح می‌دهند؛ چرا که به دلایلی مانند داشتن یک تجربه ناموفق در خرید آنلاین یا عدم اطمینان از جنس و کیفیت محصول، تصور می‌کنند با خرید حضوری می‌توانند به نتیجه بهتری برسند؛ ولی به دلایل زیادی می‌توان گفت چرا دیجیتالی شدن و خرید قطعات الکترونیکی به صورت اینترنتی بهتر است! البته به شرط این‌که در زمان خرید، یک سری فاکتورها را در نظر داشته باشید.

قابلیت پیگیری

زمانی که از یک توزیع کننده آنلاین خرید می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید بفهمید که اجناس از کجا تامین می‌شوند. در صورتی که اگر بخواهید حضوری خرید کنید، تا زمانی که از فروشنده نخواهید به شما مدارکی ارائه دهد، ممکن است نتوانید در مورد این مسئله اطلاعاتی کسب کنید. در صورتی که در خرید اینترنتی تنها با چند کلیک می‌توانید جزئیات دقیق و زیادی را در مورد تولید کنندگان مورد نظر پیدا کرده و محل استقرار آن‌ها را بیابید. بدین ترتیب می‌توانید بفهمید که قطعه مورد نظر خود را از سازنده معتبر و قابل اعتمادی تهیه می‌کنید یا خیر؟

مقایسه مشخصات کالا

امکان مقایسه مشخصات مختلف قطعات با یکدیگر شاید یکی از بهترین آپشن‌های خرید قطعات الکترونیکی اینترنتی باشد؛ چرا که می‌توانید خیلی راحت مشخصه‌های بین چندین قطعه را بر اساس پارت نامبر یا نام و مدل محصول جست­وجو کرده و سپس طبق  پارامترهای مختلف از جمله ولتاژ، مقاومت، جریان، نوع پکیج، شرکت سازنده و… با یکدیگر مقایسه کرده و سپس خرید کنید. به عنوان مثال برای خرید ترانزیستور می‌توانید انواع مختلف ترانزیستور را بررسی کرده و بسته به نیاز پروژه، تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب‌تر است؟

در صورتی که در خرید حضوری، مقایسه به این راحتی ها نیست؛ ممکن است فروشگاهی که قصد مقایسه یا خرید قطعات از آن را دارید، محصول را موجود نداشته باشد و یا اطلاعات کافی را در مورد محصول مورد نظر نتواند به شما بدهد.

سرعت تحویل کالا از زمان سفارش

به صورت کلی سفارش محصولات به صورت آنلاین سریع‌تر و راحت‌تر انجام می شود؛ فرقی هم ندارد که چه محصولی باشد. اگر محصول مورد نظر در انبار موجود باشد، در بازه زمانی کوتاهی که شاید چند ساعت نیز باشد، آن را به دست‌تان می‌رسانند و در صورت موجود نبودن، بعد از ثبت سفارش، محصول را موجود کرده و سپس ارسال می‌کنند. این مسئله دغدغه تامین قطعات از برندهای مختلف در این بازاری که شاید خیلی از اجناس به راحتی در آن پیدا نشوند، را از بین می‌برد.

صرفه جویی در زمان

یکی از برتری‌های محسوسی که خرید اینترنتی قطعات الکترونیکی دارد، صرفه‌جویی در وقت و زمان است. مواقعی که خرید خود را به صورت حضوری انجام می دهید، ممکن است به چندین مغازه سر بزنید و محصول مورد نظر شما را نداشته باشند یا موجودی‌شان برای فروش به تعداد کافی نباشد؛ در صورتی که در خرید اینترنتی می‌توانید با چند کلیک ساده و جستجو در میان چندین فروشگاه قطعات الکترونیک معتبر، قطعه مورد نظر را پیدا کرده و به تعداد دلخواه سفارش دهید.

محدوده پوشش دهی

یکی از خوبی‌های خرید اینترنتی قطعات الکترونیکی این است که فرقی ندارد کجا هستید و از کجا قرار است محصول مورد نظر خود را سفارش دهید؛ سفارش آنلاین قطعات الکترونیکی به این معنی است که می‌توانید هر قطعه‌ای را که نیاز دارید از هر نقطه جهان سفارش داده و دریافت کنید.

اگر حضوری خرید می‌کنید، زمانی که فروشگاهی جنس مورد نظر را نداشته باشد، برای خرید و تامین آن قطعه باید به فروشگاه‌های دیگری سر بزنید و این مسئله مستلزم این است که علاوه بر این‌که باید زمان بیشتری را برای خرید در نظر بگیرید، ممکن است نیاز باشد مسافت­های زیادی را برای رسیدن به فروشگاه های مورد نظرتان طی کنید.

در صورتی که در خرید آنلاین، دست‌تان برای انتخاب فروشگاه باز است و می‌توانید از طیف وسیعی از تولید کنندگان خرید کنید؛ اگر یک فروشگاه قطعه مورد نظر را نداشته باشد، میتوانید به راحتی فروشگاه دیگری را انتخاب کنید.

ثبت سفارش از طریق لیست BOM

اگر بدانید لیست BOM چیست و چه کاربردی دارد و این‌که بعضی وب‌سایت‌ها امکان ثبت سفارش محصولات از طریق لیست BOM را دارند، قطعاً خرید آنلاین قطعات الکترونیکی را به خرید حضوری ترجیح خواهید داد. خصوصاً این‌که با خرید اینترنتی امکان جستجو و ثبت سفارش بر اساس پارت نامبر قطعات را نیز خواهید داشت.

خواندن نظرات کاربران

جدا از تمام مواری که تا به اینجا بررسی کردیم، امکان خواندن نظرات کاربران در وب‌سایت های آنلاین فروش قطعات الکترونیکی در مورد قطعه‌ای که قصد خریداری آن را دارید، مزیت بسیار خوبی است؛ چرا که ممکن است بنا به نیاز پروژه مجبور به خرید قطعه‌ای جدید باشید که قبلاً با آن کار نکرده‌اید یا از عملکرد آن اطلاعات کافی ندارید. مثلاً اگر قصد خرید igbt را دارید، نظرات کاربران در مورد قطعه مورد نظر، کمک زیادی به درک بهتر از کاربردها، ویژگی‌ها، عملکرد، مزایا و معایب قطعه در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید راحت‌تر و به درستی تصمیم بگیرید که آیا قطعه انتخابی به کارتان می‌آید یا خیر.

خرید قطعات الکترونیکی حضوری یا اینترنتی؟

اگر هنوز هم در خرید اینترنتی قطعات الکترونیک تردید دارید، بهتر است با خرید قطعاتی کوچک شروع کنید. برای اطمینان بیشتر، می توانید فروشگاه هایی را انتخاب کنید که علاوه بر فروش آنلاین قطعات الکترونیک، فروشگاهی برای مراجعه حضوری نیز دارند. خرید از چنین فروشگاه هایی می تواند اطمینان خاطری باشد برای وجود ضمانت ارسال محصولات و تضمینی برای ارائه اجناس با کیفیت و مشابه آنچه که در فروشگاه به صورت حضوری به مشتری فروخته می‌شود.

بعد از انتخاب یک فروشگاه مناسب، سفارش دادن تعدادی قطعه الکترونیک از آن و تحویل گرفتن اجناس خود، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام روش بهتر است؟ خرید قطعات الکترونیکی حضوری یا اینترنتی ؟ سرعت تحویل محصول از زمان ثبت سفارش، کیفیت اجناس و خدمات پس از فروش از جمله مواردی هستند که می‌توانند در این تصمیم‌گیری به شما کمک کنند.

این‌که از کجا خرید کنید خیلی مهم است؛ در صورت امکان سعی کنید مستقیماً از سازنده و یا توزیع کنندگان مجاز و منابع قابل اعتماد خرید کنید. البته با وجود شرایط تحریم و سختی‌های واردات قطعات، این کار راحت و از طرفی برای همه امکان‌پذیر نیست. بنابراین بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که از اصالت قطعات و کیفیت آن‌ها مطمئن باشید.

خرید قطعات الکترونیکی

برای انتخاب یک فروشگاه آنلاین معتبر، می‌توانید از فروشگاه‌هایی که خدمات خود را به صورت حضوری نیز ارائه می‌دهند، بپرسید که آیا وب‌سایت و خدمات فروش آنلاین هم دارند یا خیر. فروشگاه دیجی قطعه یکی از تامین کنندگان قطعات الکترونیکی است که بیش از یک دهه سابقه فروش به صورت حضوری داشته و فروشگاه اینترنتی نیز دارد؛ بنابراین می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید قطعات الکترونیکی مختلف و ثبت سفارش به صورت آنلاین باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.