صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / مذاکرات تولیدکننده اپل برای ساخت کارخانه در عربستان
مذاکرات تولیدکننده اپل برای ساخت کارخانه در عربستان

مذاکرات تولیدکننده اپل برای ساخت کارخانه در عربستان

گروه فناوری فاکسکان سرگرم مذاکره با عربستان سعودی درباره احداث یک کارخانه به ارزش ۹ میلیارد دلار به طور مشترک است که می تواند میکروچیپ، قطعات خودروی برقی و سایر محصولات الکترونیکی را تولید کند.

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد عربستان سعودی در حال مرور پیشنهاد فاکسکان برای ساخت کارخانه تولید قراردادی نیمه رسانا در شهر نئوم است.

این شرکت و مقامات عربستان سعودی در این باره اظهار نظر نکردند. فاکسکان بزرگترین تولید کننده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان و تولید کننده اصلی محصولات اپل است و در سال‌های اخیر فعالیت خود را به حوزه‌هایی نظیر خودروهای برقی و نیمه رساناها توسعه داده است.

 این شرکت و شرکت‌های تایوانی دیگر نظیر TSMC به دنبال متنوع کردن تولید خود در بحبوحه تنشهای تجاری میان آمریکا و چین هستند که روی صنعت نیمه‌رسانا نیز تاثیر گذاشته است.

 علاوه بر عربستان سعودی، فاکسکان همچنین سرگرم مذاکره با امارات متحده عربی درباره قرار گرفتن پروژه مذکور در این کشور است.

ریاض می‌خواهد این شرکت تضمین کند که حداقل دو سوم از تولید کارخانه اش در عربستان به زنجیره تامین فعلی فاکسکان هدایت خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، فاکسکان قراردادهای سرمایه گذاری بزرگی را امضا کرده که شامل طرح‌هایی در تایوان و هند است. با این حال این شرکت سال میلادی گذشته از یک کارخانه ۱۰ میلیارد دلاری برنامه‌ریزی شده در ویسکانسین که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا زمانی آن را هشتمین عجایب جهان نامیده بود، عقب‌نشینی کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.