صفحه اصلی / سرخط خبرها / لاوروف: مذاکرات وین در حالت نهایی قرار گرفته/امیرعبداللهیان: بر حسن روابط با روسیه تاکید داریم
لاوروف: مذاکرات وین در حالت نهایی قرار گرفته/امیرعبداللهیان: بر حسن روابط با روسیه تاکید داریم

لاوروف: مذاکرات وین در حالت نهایی قرار گرفته/امیرعبداللهیان: بر حسن روابط با روسیه تاکید داریم

وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزیر خارجه کشورمان به روابط مستحکم دو کشور اشاره و تاکید کرد : مناسبات تهران و مسکو در همه زمینه‌ها رو به گسترش است و در حال حاضر نیز سند جامع همکاری‌های بلندمدت دو کشور در دست بررسی و نهایی شدن است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، سرگئی لاوروف با اشاره به افزایش چشمگیر حجم مناسبات اقتصادی ایران و روسیه گفت: هر دو کشور در خصوص بسیاری از مسائل بین‌المللی اشتراک نظر دارند.
وی با اشاره به رایزنی های منظم در سطوح عالی بین دو کشور افزود : در مذاکرات امروز درباره مذاکرات وین ، تحولات اوکراین ، مسئله سوریه و یمن به طور مفصل بحث و گفت‌وگو می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در این دیدار همچنین از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص آنچه هم‌اکنون در اوکراین در حال رخ دادن است، تشکر و قدردانی کرد.

لاوروف همچنین با اشاره مذاکرات وین تاکید کرد که گفت‌وگوها در پایتخت اتریش برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در حالت نهایی قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: من اطمینان دارم که چشم اندازها حتی چشمگیرتر است، به‌ویژه با توجه به اینکه ما به مرحله نهایی برای حصول توافقی به منظور ازسرگیری برجام برای حل‌وفصل وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران وارد شده‌ایم.

وزیر امورخارجه روسیه درباره روابط دوجانبه میان تهران و مسکو نیز تصریح کرد: گردش مبادلات بازرگانی میان ایران و روسیه در حال رشد است. دو کشور در حال آماده‌سازی اسناد جدیدی هستند که برای رسمی کردن سطح تازه‌ای از روابط طراحی شده‌اند.

لاوروف افزود: علی‌رغم وجود عوامل شناخته‌ شده‌ با هدف اعمال فشار بر همکاری دو کشور، روابط تجاری ما به طور پیوسته با سرعتی بی سابقه در حال رشد است. سال گذشته نزدیک به ۸۰ درصد افزایش یافت و از مرز چهار میلیارد دلار گذشت.

حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان نیز با اشاره به تعمیق همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون گفت : روابط ایران و روسیه فارغ از تحولات بین‌المللی ، توسعه خواهد یافت .
وزیرامور خارجه کشورمان گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره بر حسن روابط با روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه تاکید دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.