صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آزادسازی ۴۰۰۰ مجموعه ورزشی تا پایان سال تحصیلی/تامین امکانات مراقبین بهداشت
آزادسازی ۴۰۰۰ مجموعه ورزشی تا پایان سال تحصیلی/تامین امکانات مراقبین بهداشت

آزادسازی ۴۰۰۰ مجموعه ورزشی تا پایان سال تحصیلی/تامین امکانات مراقبین بهداشت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزادسازی ۴۰۰۰ مکان ورزشی تا پایان سال تحصیلی به تدریج و در همه استان‌ها اجرایی خواهد شد گفت: نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ورزش، شهرداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و دیگر وزارتخانه‌ها مجموعه‌های ورزشی خود را آزاد اعلام و در اختیار عموم مردم قرار دهند تا شاهد افزایش نشاط و سلامت عمومی کشور باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به الزامات تربیت تمام ساحتی در دانش‌آموزان از جمله وجود معلم تمام‌ساحتی، محتوای تربیت تمام‌ساحتی و زیرساخت تمام‌ساحتی اظهار کرد: اگر فضای مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، مناسب تربیت تمام ساحتی نباشد، تربیت تمام‌ساحتی در حد شعار باقی می‌ماند.

وی افزود: در راستای فراهم‌آوری زیرساخت‌های تربیت تمام‌ساحتی، ساخت و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی در ردیف برنامه‌های محوری این معاونت در سال آینده قرار گرفته است که ساخت سالن های چندمنظوره، زمین ساحلی و چمن مصنوعی از این جمله است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توزیع بودجه مربوط با اولویت مدارس مناطق محروم، مدارس دوره ابتدایی، مدارس دخترانه و هنرستان‌ها انجام خواهد شد گفت: علاوه بر این اعتباری نیز جهت تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مراقبین بهداشت و سلامت در نظر گرفته شده است.

ستاری‌فرد به طرح اخیر این معاونت با عنوان آزادسازی اماکن ورزشی برای دانش‌آموزان و والدین‌شان اشاره کرد و گفت: بر این اساس اماکن ورزشی متعلق به آموزش‌وپرورش در روزهای پنج‌شنبه میزبان دختران دانش‌آموز و مادران آنها و در روزهای جمعه میزبان پسران دانش‌آموز به همراه پدران خواهند بود.

وی افزود: استفاده از اماکن در روزهای یاد شده رایگان است. آزادسازی ۴۰۰۰ مکان ورزشی تا پایان سال تحصیلی به تدریج و در همه استان‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آغازگر این طرح وزارت آموزش‌وپرورش بوده و در سندتحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز تاکید شده است اظهار کرد: چندی پیش سند تحول دولت ابلاغ شد؛ نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ورزش، شهرداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و دیگر وزارتخانه‌ها مجموعه‌های ورزشی خود را آزاد اعلام  و در اختیار عموم مردم قرار دهند تا شاهد افزایش نشاط عمومی  و حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های ورزشی و ارتقای سلامت عمومی کشور باشیم.

ستاری‌فرد افزود: با ابلاغیه سندتحول دولت دیگر هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند و نباید مجموعه‌های ورزشی‌اش را در اختیار قشری خاص قرار دهد. مجموعه‌های بزرگ ورزشی هم باید امکان حضور رایگان مردم، دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را فراهم کنند.

همچنین مطالعه کنید:

فعالیت ۳ صندوق سرمایه‌گذاری چند بخشی در بازار سرمایه

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیاوش پرویزی نژاد رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.