صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تزریق ۲ دُز واکسن ملاک سفرهای نوروزی/بررسی آثار روانی و اجتماعی کرونا
تزریق ۲ دُز واکسن ملاک سفرهای نوروزی/بررسی آثار روانی و اجتماعی کرونا

وزیر کشور تاکید کرد:

تزریق ۲ دُز واکسن ملاک سفرهای نوروزی/بررسی آثار روانی و اجتماعی کرونا

وزیر کشور گفت: در حال حاضر تزریق ۲ دُز واکسن در سامانه برای سفرهای نوروزی ملاک عمل است اما در ستاد ملی کرونا تاکید شد که تزریق دُز سوم واکسن مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز چند موضوع مورد بررسی قرار گرفت که نخستین آن بررسی آثار روانی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا ویروس بود. موضوع مهمی که به قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا سپرده شده بود تا اختلالات روانی و آسیبهای اجتماعی ناشی از کرونا بررسی شود و در همین راستا نیز گزارشی توسط سازمان روانشناسی در جلسه ارائه شد.

وی افزود: باید بررسی‌های لازم انجام شود تا با توجه به اهمیت موضوع علاوه بر آثار جسمی، آثار روانی و اجتماعی در پژوهش‌ها مشخص شود و از سوی دیگر گروه‌های هدف مشخص و آموزش‌ها و مداخلات لازم ارائه شود.

وزیر کشور به حضور مسوولان آستان‌های مقدس در جلسه امروز قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: ضمن تقدیر برای عملکرد مطلوب آستان‌های مقدس در مقابله با کرونا که در این جلسه انجام شد در ارتباط با ایام نیمه شعبان و نوروز نیز بحث و بررسی های صورت گرفت تا کنترلها ، پیشگیریها و رعایت بیش از بیش پروتکل‌ها همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد با آمادگی که در این اماکن مقدس وجود داشته و خواهد داشت ان‌شاءالله عملکرد خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این جلسه در خصوص سفرهای داخلی و خارجی در ایام پیش‌رو نیز بحث و بررسی شد و تذکراتی در حوزه حمل و نقل و اماکن اقامتی و اصناف داده شد تا رعایت پروتکلها ، کنترل تجمعات و دریافت کیو آر کد توسط اصناف به خوبی محقق شود. در سفرهای خارجی تزریق واکسن و داشتن گواهی تست پی سی آر برای ورود و خروج و نحوه مراقبت‌ها لازم است که تاکید شد این کنترلها در مبادی ورودی و خروجی محقق شود.

وحیدی تاکید کرد: باید مراقبت کرد تا از این حوزه دچار آسیب نشویم و در مورد سفرهای نوروزی نیز برای اینکه کار مسافرین سخت نشود پلاک ماشین ملاک عمل قرار گرفته است ولی اگر فردی بخواهد ماشین خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهد این مراقبت را باید داشته باشند که افراد واکسن تزریق کرده باشند و دچار بیماری نباشند. بی تردید کنترل پلاک و همه سرنشینان حتی برای خود مسافران زمان بر و هزینه بر خواهد بود؛ لذا بهتر است خودشان در این زمینه مراقبتهای لازم را داشته باشند.

وحیدی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد دُزهای واکسن تزریق شده برای سفرهای نوروزی گفت: در حال حاضر سامانه براساس تزریق حتما ۲ دُز واکسن اجرایی شده است اما در ستاد ملی بحث شده که تزریق دُز سوم مورد تاکید قرار بگیرد و بعضا در برخی سفرهای خارجی ممکن است تزریق سه دُز به صورت اجباری کنترل شود ولی در حال حاضر در سامانه اجباری برای تزریق دُز سوم اعمال نشده و تزریق دو دُز ملاک عمل است اما تاکید و درخواست می کنیم که شهروندان نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند چرا که فردی که سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن گذشته باشد حفاظت و آنتی بادی در بدن وی پایین آمده و بهتر است دُز سوم را تزریق کند.

وی تاکید کرد: ستاد ملی کرونا با نگاه اینکه رفاه و آسایش سفر ایجاد شود محدودیتهای خاصی اعمال نکرده اما با توجه به اینکه سلامت مسافران از اهمیت بسزائی برخوردار است باید ضوابط به طور دقیق رعایت شود و جریمه هایی نیز برای عدم رعایت ضوابط پیش بینی شده است اما امیدواریم با دقت شهروندان این موضوع پیش نیاید و خواهش می کنیم که خود مردم برای سلامت خود و افرادی که با آنها در ارتباط هستند تزریق واکسن و رعایت پروتکلهای بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.