صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / جلسه شورای عالی کار؛ فردا/ سبد معیشت باید معیار تعیین دستمزد باشد
جلسه شورای عالی کار؛ فردا/ سبد معیشت باید معیار تعیین دستمزد باشد

عضو شورای عالی کار

جلسه شورای عالی کار؛ فردا/ سبد معیشت باید معیار تعیین دستمزد باشد

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه فردا این شورا تشکیل جلسه می دهد، گفت: سبد معیشت ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی باید به عنوان معیار اصلی برای تعیین دستمزد باشد.

به گزارش کسب  و کار نیوز محمدرضا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد جلسه دیروز شورای عالی کار، اظهار کرد: نظر گروه کارگری این است که برای تعیین دستمزد ماده ۴۱ اجرا شود و سبد معیشت ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی به عنوان معیار اصلی برای تعیین دستمزد باشد.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: گروه کارفرمایی ظاهراً به جمع بندی نرسیده بودند و وارد گفتگو نشدند از این رو جلسه دیروز به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: فردا ساعت ۱۸:۳۰ جلسه بعدی شورای عالی کار برگزار می‌شود. امیدواریم که شرکای اجتماعی این موضوع را در ذهن داشته باشند که در صورت افزایش توان خرید کارگران بازدهی کارخانجات نیز افزایش می‌یابد. روال سال‌های قبل اشتباه بود و باعث شد روز به روز در تولید ضعیف شویم.

تاجیک گفت: باید در دستمزد کارگران تغییر و تحول داشته باشیم و تعیین دستمزد بر اساس تبصره ۲ ماده ۴۱ باشد. با توجه به اینکه به تفاهم هر چه بیشتر در شورای عالی کار نیاز داریم توقع داریم در جلسه فردا اعداد اعلامی کارفرماها برای تعیین دستمزد مطابق با قانون باشد.

عضو کارگری شورای عالی کار تاکید کرد: اگر فردا به نتیجه نرسیم، روز چهارشنبه جلسه دیگری خواهیم داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.