صفحه اصلی / سرخط خبرها / ارتقای کیفیت هوای تهران در هفته دوم اسفند
ارتقای کیفیت هوای تهران در هفته دوم اسفند

ارتقای کیفیت هوای تهران در هفته دوم اسفند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بررسی وضعیت آلودگی هوای شهر تهران در هفته دوم اسفند نشان می‌دهد کیفیت هوا با شرایط قابل‌قبول در همه روزها در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار داشت.

به گزارش کسب  و کار نیوز به نقل از ایسنا سید محمد مهدی میرزایی قمی با اعلام این خبر گفت: شاخص‌های ثبت شده در فاصله ۷ تا ۱۳ اسفند، ۷ روز هوای با شاخص قابل قبول داشته است این درحالیست که کیفیت هوا در هفته پیش یعنی ۳۰ بهمن تا ۶ اسفند دارای شش روز قابل قبول و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود بنابراین کیفیت هوا نسبت به هفته نخست اسفند بهتر شده است همچنین طی مدت مشابه در سال گذشته دو روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و پنج روز در شرایط قابل قبول بود.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طی دوره موردبررسی، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در کلیه روزها آلاینده شاخص شهر بود و در خصوص سایر آلاینده­‌های هوا مشکل خاصی مشاهده نشد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میرزایی قمی تصریح کرد: در این دوره، بیشترین شاخص آلودگی با عدد ۹۵ در روز چهارشنبه (۱۱ اسفند) ثبت شد که شاخص آلاینده معیار PM۲.۵ بود. از سویی در ساعات بعد از ظهر روز جمعه (۱۳ اسفندماه) با افزایش سرعت باد  (با بیشینه ۱۲ متر بر ثانیه) و ورود گردوغبار نسبتاً شدید به هوای پایتخت، با افزایش غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۱۰میکرون روبرو بودیم و شاخص برخط از ساعت ۱۶ جمعه تا ۲ بامداد شنبه، در شرایط بسیار نامطلوبی قرار گرفت و پس از آن مجدداً به شرایط قابل قبول بازگشت.همچنین شاخص برخط کیفیت هوا در صبح روز شنبه (۱۳ اسفند)نیز با عدد ۵۷در محدوده قابل‌ قبول بود.

ارتقای کیفیت هوای تهران در هفته دوم اسفند

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.