صفحه اصلی / سرخط خبرها / گروسی: در صورتی که ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است / اسلامی: توافق حاصل شده؛ مبادله مدارک بین ایران و آژانس تا خرداد انجام می‌شود
گروسی: در صورتی که ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است / اسلامی: توافق حاصل شده؛ مبادله مدارک بین ایران و آژانس تا خرداد انجام می‌شود

گروسی: در صورتی که ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است / اسلامی: توافق حاصل شده؛ مبادله مدارک بین ایران و آژانس تا خرداد انجام می‌شود

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بر کسی پوشیده نیست در حالی که در حال مذاکره هستیم، مذاکرات وین در جریان است. این دو‌ روند بسیار به هم وابسته و متصل هستند. گروسی گفت: در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در این مدت ملاقات‌های مستمری با آقای اسلامی داشتم. چند موضوع خاص مانده که مدت‌ها این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه ای را داشته باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از انتخاب، او افزود: این امر از چند جهت مهم است. امروز به دو مورد اشاره می‌کنم. اول اینکه بر کسی پوشیده نیست در حالی که در حال مذاکره هستیم، مذاکرات وین در جریان است. این دو‌ روند بسیار به هم وابسته و متصل هستند.

گروسی گفت: در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است.

او گفت: بسیار مهم است به درک متقابلی برای همکاری‌ها برسیم. انرژی هسته‌ای برای توسعه کشورها و از جمله ایران بسیار مهم است.

همچنین اسلامی در نشست خبری با رافائل گروسی خواست که که آژانس روند حرفه ای و غیر سیاسی با ایران اتخاذ کند.

او گفت: امیدواریم حرکت های مخربی که دشمنان علیه ایران ایجاد کردند که نمونه کوچک آن ترور دانشمند هسته ای بود ادامه پیدا نکند.

اسلامی با بیان اینکه ایران برای توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای خود برنامه بلند مدتی دارد گفت: آژانس از ظرفیت قانونی خود برای حمایت و مساعدت توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران استفاده حداکثری را خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مسائل باقی‌مانده در سفرهای گذشته و سفر همکاران به وین که مورد گفت‌وگو قرار گرفته بود را مرور کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم.

او افزود: مسائل باید در روال طبیعی حل‌وفصل شود. امیدواریم روند همکاری غیرسیاسی باشد و ملت ایران آثار آن را در زندگی خود مشاهده کند.

اسلامی گفت: مسائل باقی مانده که در سفرهای گذشته ایشان و در وین گفت‌وگو شده بود را مرور کردیم و جمع‌بندی کردیم تا مبادله مدارکی که باید بین آژانس و ایران شود تا خرداد ماه انجام شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند. براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده و امروز بیانیه‌ای صادر می شود، تا خرداد این را انجام می‌دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.