صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / توقف فروش محصولات اپل در روسیه
توقف فروش محصولات اپل در روسیه

توقف فروش محصولات اپل در روسیه

اپل فروش محصولاتش در فروشگاه این شرکت در روسیه را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، اپل تایید کرد فروش محصولاتش در فروشگاه اپل در روسیه را متوقف کرده است. همه محصولات اپل در ویترین فروشگاه اپل در روسیه ناموجود برای خرید یا تحویل در این کشور اعلام شده اند.

اپل همچنین اعلام کرد رسانه های روسی دولتی آر تی نیوز و اسپوتنیک نیوز را از اپ استور در سراسر جهان بجز روسیه حذف کرده است.

سخنگوی اپل در بیانیه ای به شبکه سی ان بی سی گفت: ما اقداماتی در واکنش به حمله روسیه به اوکراین انجام داده ایم. ما فروش همه محصولات در روسیه را متوقف کردیم. هفته گذشته همه صادرات به کانال فروش اپل در روسیه متوقف شد. سرویس Apple Pay و سرویسهای دیگر در این کشور محدود شده اند. آر تی نیوز و اسپوتنیک نیوز برای دانلود از اپ استور خارج از روسیه قابل دسترس نیستند. اپل ترافیک و وقایع زنده در نقشه اپل در اوکراین را به عنوان یک اقدام احتیاطی برای شهروندان اوکراینی غیرفعال کرده است.

اعلام تصمیم اپل منعکس کننده رفتار متوازن کننده دشواری است که شرکتهای فناوری آمریکایی در جریان حمله روسیه به اوکراین با آن روبرو شده اند. شرکتها پس از این که سرویسهای کارت اعتباری غربی در روسیه محدود شدند، برای دریافت پول از مشتریان روسی خود با مشکل روبرو شده اند.

پیشتر میخاییلو فدروف، معاون نخست وزیر اوکراین و ناظر بر فعالیتهای دیجیتالی خارجی در نامه ای به تیم کوک، مدیرعامل اپل از این شرکت خواسته بود فروش محصولاتش در روسیه را متوقف کرده و فروشگاه اپ استور خود در این کشور را تعطیل کند.

شرکت نایکی هم فروش محصولاتش در روسیه را متوقف کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.