صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تشریح اقدامات ایرانسل در حوزه معماری سازمانی
تشریح اقدامات ایرانسل در حوزه معماری سازمانی

تشریح اقدامات ایرانسل در حوزه معماری سازمانی

کسب و کار نیوز- ایرانسل با حضور در هفتمین نشست تخصصی آزمایشگاه‌های معماری سازمانی کشور، آخرین اقدامات خود در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، هفتمین نشست تخصصی آزمایشگاه‌های معماری سازمانی کشور، به منظور تبادل آخرین دستاوردهای حوزه تحول دیجیتال و معماری سازمانی، پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، به میزبانی دانشگاه یزد و به‌صورت آنلاین، با حضور ایرانسل برگزار شد.

در این نشست که استادان و متخصصان آزمایشگاه معماری سازمانی دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی، یزد، گیلان، کاشان، فردوسی مشهد، رازی کرمانشاه و آزاد اسلامی نجف‌آباد حضور داشتند، دکتر حسن بولوردی، معاون فنی و مهندسی ایرانسل، با همراهی مدیرعامل مجموعۀ ایرانسل لبز، آخرین دستاوردهای اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران را در حوزه تحول دیجیتالی تشریح و پروژۀ معماری سازمانی اجرا شده در ایرانسل را به عنوان یکی از پیشران‌های این حوزه، معرفی کردند.

معماری سازمانی | ایرانسل

در این نشست، همچنین زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها با ایرانسل، به مرجعیت آزمایشگاه معماری سازمانی سرویس‌گرای دانشگاه شهید بهشتی تهران، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معماری سازمانی (Enterprise Architecture)، در معنای عمومی و سادۀ آن، طراحی ساختار سازمان با نگاهی کل‌نگر است. در یک تعریف دقیق‌تر، معماری سازمانی، شناخت مؤلفه‌ها و اجزای سازمان، شناخت وظایف هر مؤلفه و سپس، شناخت ارتباط بین مؤلفه‌ها و اجزای سازمانی، با یکدیگر و با محیط بیرونی است.

معماری سازمانی، تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب، با محوریت فناوری اطلاعات را دنبال می‌کند که در قالب یک طرح مشخص، اجرا شده و سپس به صورت مداوم، توسعه یافته و به‌روزرسانی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.