صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / تهیه بسته اشتغال مرزنشینان/ راه اندازی سامانه جستجوی شغل
تهیه بسته اشتغال مرزنشینان/ راه اندازی سامانه جستجوی شغل

سرپرست معاونت اشتغال وزیر کار اعلام کرد؛

تهیه بسته اشتغال مرزنشینان/ راه اندازی سامانه جستجوی شغل

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفت: بسته ایجاد اشتغال مرزنشینان آماده شده است که به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ، محمود کریمی بیرانوند امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت کار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تسهیل در صدور مجوزها و رونق اشتغال، سه هزار و ۶٠٠ مجوز خانگی در هفت روز صادر شده است، اظهار کرد: ۵۵٠ رشته مشاغل خانگی در کشور وجود دارد که از این تعداد ٣۵٠ رشته، تایید محور هستند. از این رو در هفت روز کاری یک هزار و ٢٠٠ ثبت درخواست مجوز صادر شده است. همچنین مجوز ١٧٠ رشته دیگر که مجوزمحور هستند سه روزه صادر خواهد شد. بیش از چهار هزار شغل نیز ثبت شده که با ۲۴۰۰ شغل تاییدمحور موافقت شده است.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با افزود: در شورای عالی اشتغال، ٣۴ مصوبه ملی داشته‌ایم و ٣٠ تفاهمنامه به امضا رسید. طرح زیست بوم اشتغال هم رونمایی و آیین نامه اجرایی آن تدوین شد.

وی از تشکیل هشت کارگروه ملی اشتغال در کشور خبر داد و گفت: جلسه‌های مختلفی در کارگروه‌ها برگزار شده است. ۴۶ بازدید با حضور تیم‌های کارشناسی در استان های مختلف از بنگاه های تولیدی صورت گرفته و مبنای نظریه زیست بوم اشتغال را در استان‌ها ارائه کردیم.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به تعدد سامانه‌ها و غیر کارا بودن آنها، اظهار کرد: سامانه رصد به روزرسانی شد و سیاست‌گذاری خوبی برای تعهدات در اشتغال استان‌ها ایجاد شده است. در این سامانه ٧٣٠ هزار شغل در سال ١۴٠٠ ثبت شده است.

بیرانوند تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی ایجاد شغل نیست و مسئولیت هماهنگی دستگاه‌ها را در این زمینه برعهده دارد. بنابراین باید اتاق فکری به این منظور در کشور ایجاد شود که در این زمینه زیست بوم اشتغال فعال شده و هم اکنون شاهد هماهنگی میان دستگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جستجوی شغل، اعلام کرد: این سامانه ارتباط بین کارفرما و کارجویان را فراهم می‌کند. اکنون یک هزار و ٢٠٠ کاریابی در کشور فعال هستند که از طریق این سامانه امکان نظارت و ارزیابی وجود دارد و ١٧٠ هزار شغل بارگزاری شده و ٣٢ هزار کارفرما اطلاعات خودشان را ثبت کردند.

بیرانوند با اشاره به طراحی اطلس الگوهای اشتغالزایی کشور، افزود: با تمام دستگاه‌ها در این زمینه ارتباط گرفته شده و این اطلس به صورت آنلاین رونمایی می‌شود که ٢٢٢ الگوی اشتغال‌زایی در آن تدوین شده است.

بسته ایجاد اشتغال مرزنشینان به زودی اجرایی می‌شود

وی گفت: اشتغال را در مناطق مرزنشین پیگیری می کنیم. ١٢٠ شهر مرزنشین در کشور داریم که ٢ مصوبه برای اشتغال این افراد آماده کرده ایم.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار خاطر نشان کرد: بسته ایجاد اشتغال مرزنشینان آماده شده است که به زودی اجرایی می‌شود.

وی بر توسعه مهارت‌ها تاکید کرد و گفت: یک میلیون بیکار تحصیلکرده در کشور وجود دارد که فاقد مهارت متناسب با بازار کار هستند به همین جهت در صدد توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق اشتغال هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.