صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / واگذاری سرخابی ها متوقف شد!؟
واگذاری سرخابی ها متوقف شد!؟

واگذاری سرخابی ها متوقف شد!؟

درحالی که شمارش معکوس برای عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه آغاز شده بود، حالا مدیرعامل فرابورس از لزوم رعایت پنج شرط برای پذیرش این دو باشگاه خبر داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، به نظر میرسید داستان طویل بورسی شدن سرخابی ها به پایان خود نزدیک است، چراکه ارزشگذاری دو باشگاه انجام شد که البته انتقادات زیادی را هم در پی داشت، دو باشگاه نزد سازمان بورس ثبت شدند و برخی اخبار غیررسمی نیز از عرضه سهام این دو باشگاه در روز ۱۵ اسفندماه در بازار پایه فرابورس حکایت داشت. اما ظاهرا فعلا این واگذاری مشروط شده است.

بر این اساس میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران با برشمردن ۵ پیش شرط برای درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه این بورس گفت: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این ۵ شرط رعایت نشود امکان واگذاری سرخابی ها وجود ندارد. بحث ارزشگذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان دادگستری انجام و به تایید هیات واگذاری شامل وزاری اقتصاد، ورزش و دادگستری نیز رسیده است. بعد از این مرحله، این دو شرکت با توجه به مصوبه شورای عالی بورس در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و این سازمان این دو باشگاه را برای درج در بازار پایه به فرابوس ارجاع داد.

وی ادامه داد: هیات مدیره فرابورس ایران هم با بررسی گزارشات کارشناسی و مستندات این دو باشگاه یک سری شرایط مربوط به مباحث مالی و حقوقی را به عنوان پیش شرط پذیرش سرخابی‌ها در فرابوس اعلام و مصوب کرد بعد از رفع این ۵ شرط با درج این دو باشگاه در فرابورس موافقت می‌شود.

فدایی در مورد این پیش‌شرط‌ها گفت: تکمیل اعضای هیات مدیره دو باشگاه و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آنها، تعیین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل شود و تعیین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار از جمله این شروط است. همچنین ارزشگذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان رسمی انجام شده که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس ارزشگذاری باید توسط مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه انجام شود. ضمن این که بحث تایید حسابرسی مطلب توسط کمیته‌های حاکمیت شرکتی باید انجام شود تا از این طریق منافع سهامداران رعایت شود.

بر اساس این گزارش و به نقل از فرابورس ایران، وی با اشاره به این که پذیره نویسی سهام این دوباشگاه ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود، تایید کرد: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این ۵ شرکت رعایت نشود امکان واگذاری سرخابی ها وجود ندارد.

باید منتظر ماند و دید آیا دو تیم پایتخت محبوب میتوانند شروط لازم برای ورود به تالار شیشه ای را رعایت کنند یا خیر تا بالاخره پرونده این اتفاق به سبقه ۲۴ ساله در سال ۱۴۰۰ بسته شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.