صفحه اصلی / سرخط خبرها / جزییاتی از جلسه غیرعلنی مجلس درباره مذاکرات وین
جزییاتی از جلسه غیرعلنی مجلس درباره مذاکرات وین

موسوی با اشاره به توضیحات قالیباف تشریح کرد

جزییاتی از جلسه غیرعلنی مجلس درباره مذاکرات وین

سخنگوی هیات رییسه مجلس، جزییاتی از جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان درباره مذاکرات وین را تشریح کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، سید نظام الدین موسوی در نشست خبری درباره جلسه غیرعلنی مجلس گفت: صبح امروز جلسه غیرعلنی نمایندگان با رئیس مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای برگزار شد و تاکید بر این است که آمریکایی‌ها باید ضمانت بدهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در مذاکرات هسته‌ای در درجه اول باید قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس در نظر گرفته شود.

موسوی گفت: چارچوب مذاکرات باید در همین مسیر باشد؛ مجلس بر این موضوع نظارت می‌کند و ما از مذاکره کنندگان در چارچوب منافع ملی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی افزود: آقای قالیباف تاکید کرد موضوع هسته‌ای برای ما مهم است و از حقوق هسته‌ای خود عدول نمی‌کنیم و هر مذاکره و توافقی باید حقوق هسته‌ای ما را تضمین کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه افزود: ما با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجه هستیم، اگر جایی تعهد یا تضمینی می‌دهیم، باید تعهد متقابل هم وجود داشته باشد که رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی باشد.

موسوی با اشاره به بی اثر شدن تحریم‌ها در این سال‌ها گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تحریم‌ها اثر خودش را از دست داده، ولی، چون تعهداتی دادیم و باید به تعهدات تا زمان پایان راستی آزمایی پایبند باشیم، باید انتفاع اقتصادی را هم در نظر داشته باشیم.

وی افزود: آمریکا باید در مقابل تعهداتش ضمانت بدهد؛ ضمانت‌ها مختلف است، مثلا ضمانت ذاتی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی که اگر این ضمانت‌ها وجود نداشته باشد تعهدات ما بی معنی خواهد بود؛ تعهد همراه با ضمانت است

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.