چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / سامانه جدید رصد اشتغال در راه است
سامانه جدید رصد اشتغال در راه است

سامانه جدید رصد اشتغال در راه است

کسب و کار نیوز- معاون اشتغال وزیر کار از رونمایی سامانه جدید رصد اشتغال کشور در هفته آینده خبر داده که قرار است در اختیار همه دستگاههای متولی امر اشتغال قرار گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، سامانه ملی رصد اشتغال به منظور ثبت اشتغال ایجاد شده در دولت دهم ایجاد شد و بر اساس اهدافی که دنبال می کرد، استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف بودند اطلاعات مربوط به اشتغالزایی را به صورت الکترونیکی در این سامانه وارد کنند.
امکان رصد هر لحظه آمار اشتغال ایجاد شده در هر استان و شهرستان، از جمله قابلیتهای این سامانه به شمار می رفت.
نحوه دریافت اطلاعات مربوط به اشتغالزایی در سامانه مذکور به این نحو بود که پیرو تفاهمنامه‌ای که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی وقت در سال ۱۳۸۹ با وزرا و استانداران منعقد کرده بود، سهم هر یک از دستگاهها در ایجاد اشتغال مشخص شده و بر این اساس استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، هر یک به صورت جداگانه آمار اشتغال ایجاد شده در حوزه خود را در سایت رصد وارد می کردند.
از دیگر ویژگی های سامانه این بود که با توجه به اینکه به صورت هوشمند طراحی شده بود، امکان ثبت نام‌های تکراری در آن وجود نداشت و سامانه با ثبت کدملی یا کد بیمه‌ تکراری اجازه ثبت مجدد را به کاربر نمی داد.
دستگاه‌های اجرایی نیمه هر ماه میزان اشتغال ایجاد شده را گزارش داده و بر این اساس از طریق سامانه رصد، امکان جست‌وجوی میزان اشتغالزایی، محل ایجاد شغل و زمان دقیق آن فراهم شده بود.

سامانه جدید رصد اشتغال در راه است

روز گذشته محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار دولت سیزدهم، از راه اندازی سامانه جدید رصد اشتغال خبر داد که در هفته آینده رونمایی می‌شود و در اختیار همه دستگاه‌های متولی امر اشتغال قرار می‌گیرد.
آنطور که وی گفته، مشکلات سامانه قبلی رصد اشتغال رفع شده و مبنای ایجاد اشتغال، گزارش های سامانه جدید رصد است.
به گفته کریمی بیرانوند، در حال حاضر ۱۴ میلیون نفر در کشور فاقد شغل و ۶ میلیون نفر نیز ناامید از یافتن شغل هستند.

وی بر لزوم استفادە و توسعە مزیت‌های هرمنطقە تاکید کرده و معتقد است: باید بر مزیت‌های اقتصادی هر منطقە تمرکز و فعالیتی ایجاد شود کە در دسترس همە مردم آن منطقە قرار گیرد.

به گفتە وی، اجرای طرح زیست‌بوم ملی اشتغال بە کاهش بیکاری در جامعە و رونق تولید در کشور کمک خواهد کرد.

پیش از این حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه رصد وزارت کار طی پاییز امسال خبر داده و گفته بود:”همه دستگاه‌هایی که در ارتباط با اشتغال، فعالیت می‌کنند به سامانه «رصد» دسترسی دارند و اطلاعات و فعالیت‌های اشتغال آفرینی خود را در آن جا ثبت می‌کنند و هر کدملی، فقط یک بار می‌تواند ثبت شود.”

به گزارش ایسنا، تاکنون دو جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور و دستگاههای متولی برگزار شده که نشانه اهتمام و عزم جدی دولت برای اشتغالزایی و ماموریت دستگاهها و نهادها برای ایجاد شغل است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.