صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / حمایت از تولید داخلی راهبرد اصلی صنعت کشور است
حمایت از تولید داخلی راهبرد اصلی صنعت کشور است

حمایت از تولید داخلی راهبرد اصلی صنعت کشور است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید داخلی و بومی سازی صنایع، بعنوان راهبرد اصلی در وزارت صمت دنبال خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا، محمدمهدی برادران روز سه شنبه در آیین بهره برداری از فاز نخست محل نمایشگاه بین المللی قم و نمایشگاه «توانمندی‌های تولیدی استان قم و نهضت ساخت داخل»،گفت: دولت به دنبال حل مشکل تحریم به نفع مردم است و از طرفی حمایت از تولید داخل نیز در اولویت اصلی قرار دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر مشکلاتی که تحریم بر صنعت کشور ایجاد کرده بخش دیگری از چالش‌های این حوزه نیز به خاطر وجود خلاها، کم کاری و آیین نامه‌های نادرست دستگاه‌های اجرایی بوجود آمده است.

برادران گفت: طی ۶ ماه از آغاز دولت سیزدهم بسیاری از مقررات و آیین نامه‌های خودساخته قبلی که بیشتر به نفع گروه خاصی از صاحبان ثروت بود احصا شد و در حال اصلاح به نفع صنعت کشور است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تعاملات و بهبود نسبی وضعیت، نسبت به توسعه، تجارت، صادرات و رونق اقتصادی آینده کشور خوش بین هستیم.

برادران با اشاره به دیپلماسی‌های اقتصادی اخیر دولت با گروه‌های قطری، ازبکستانی و قزاقستانی،گفت: ارتباط تجاری و اقتصادی ایران به ویژه با کشور‌های منطقه در حال افزایش است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بهره برداری از نمایشگاه بین المللی قم، گفت: وجود نمایشگاه بین المللی برای توسعه صادرات ضروری است و طی سال‌های اخیر خلاء این نمایشگاه در قم تاثیر منفی بر اقتصاد این استان گذاشته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: برپایی نمایشگاه بین المللی برای تکمیل زنجیره صادرات ضروری است و سال آینده بیش از ۵۰ نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی قم دایر خواهد شد.

نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی استان قم و نهضت ساخت داخل، از سوم تا ششم اسفندماه جاری، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل سایت نمایشگاه بین المللی قم در کیلومتر ۲ آزادراه قم-تهران برپا شده است.

امروز همچنین فاز نخست نمایشگاه بین المللی قم در ۲۰ هزار متر مربع مساحت و صرف اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

نمایشگاه بین المللی قم در کیلومتر ۲ آزادراه قم-تهران واقع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.