صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز امسال
وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز امسال

وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز امسال

نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار بخش تعاون ایران در پاییز ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که شرایط محیط کسب و کار تعاون نسبت به تابستان امسال مساعد نبوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امروزه بهبود فضای کسب و کار یکی از مهمترین راهبردهای توسعه اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود. هرچه محیط کسب کار شرایط بهتری داشته باشد، بهره‌­مندی از فرصت‌های کارآفرینی بیشتر خواهد شد که نتیجه آن خلق ارزش و ثروت برای جامعه است.

طبق ماده ۴ قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق‌ها موظفند برای اطلاع سیاستگزاران از وضعیت محیط  کسب و کار کشور، شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و سالیانه و فصلی به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند؛ برهمین اساس اجرای طرح پایش شاخص‌های ملی محیط کسب با همکاری اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف از پاییز ۱۳۹۵ اجرا و گزارش آن به صورت فصلی منتشر می‌شود.

بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب ‏ و کار بخش تعاون ایران در پاییز ۱۴۰۰ رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۵۶ محاسبه شده که نشان می‌دهد شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته که رقم شاخص ملی تعاون، ۵.۴ بوده به صورت بسیار جزئی بدتر شده و وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون مطلوب و مساعد نیست.

وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز امسال

بر اساس گزارش واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، نامناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۰، تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب وکار، موانع موجود در فرایندهای اداری و اخذ مجوزهای کسب وکار در دستگاه‌های اجرایی بوده است.در مقابل، نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار و محدودیت‌ دسترسی به آب و حامل های انرژی از مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۰ به شمار می رود.

مطابق این گزارش، برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در بخش‌های عمده اقتصادی از جمله خدمات به عنوان بهترین محیط کسب و کار و کشاورزی بدترین محیط کسب و کار بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که فعالیت‌های مالی و بیمه بهترین محیط کسب و کار و فعالیت‌های تولید صنعتی، بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.
به گزارش ایسنا، محیط کسب و کار شامل مجموعه عواملی می‌شود که بر عملکرد یا اداره بنگاه‌ اقتصادی موثر است که قوانین و مقررات، فرهنگ کار و میزان بارندگی در هر منطقه جغرافیایی از جمله این عوامل به شمار می روند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.