صفحه اصلی / سرخط خبرها / لزوم تغییرنگاه در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای توسعه فعالیت بخش خصوصی/تاکید بر توجه به اشتغالزایی نخبگان
لزوم تغییرنگاه در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای توسعه فعالیت بخش خصوصی/تاکید بر توجه به اشتغالزایی نخبگان

لزوم تغییرنگاه در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای توسعه فعالیت بخش خصوصی/تاکید بر توجه به اشتغالزایی نخبگان

رییس هیات عامل ایمیدرو بر لزوم تغییرنگاه برای ایجاد تحول در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و توسعه فعالیت بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست با رییس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران پتانسیل و بستر مناسبی است تا بتوان با تغییر نگاه در آن، به توسعه و رشد شرکت های بخش خصوصی در تحقیقات فرآوری مواد معدنی کمک کرد.
وی افزود: از آنجا که سرعت تصمیم گیری در بخش خصوصی بیشتر از سازمان های دولتی است. نباید مانع رشد شرکت های خصوصی شد و از امکانات مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران می بایست در این راستا استفاده کرد. اگر این دیدگاه تغییرکند و برنامه ها براساس توسعه و ایجاد بستر مناسب برای حرکت شرکت های خصوصی تنظیم شود، نه تنها در کسب درآمد، ثبت اختراع و افزایش تعداد نمونه ها شاهد رشد خواهیم بود بلکه این مرکز به جای اجرا به عنوان محور این فعالیت ها قرار خواهد گرفت.
جعفری تصریح کرد: جایگاه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به عنوان زیرمجموعه ایمیدرو که سازمانی توسعه ای است نباید بنگاه داری کند بلکه باید به دنبال توسعه، تولید دانش و توزیع آن در سطح مراکز دیگر باشد. حفظ دانش روز و ارتقائ آن از وظایف مرکزتحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران است.
وی یادآور شد: این مرکز برای اینکه حرکت دهنده بخش پژوهش در حوزه معدن و صنایع کشور باشد در مرحله اول نیاز به نیروی انسانی نخبه و مستعد دارد. همچنین باید به دنبال ایجاد ساختار جدید بود که در آن هرکاری که بخش خصوصی قادر به انجام آن است به این بخش واگذار کرده و بستر را برای رشد بخش خصوصی فراهم کرد. فقط در مواردی که بخش خصوصی نتواند فعالیتی را انجام دهد مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی به آن کار بپردازد. بنابراین باید به تسهیل بستر فعالیت بخش خصوصی پرداخت و با ایجاد شبکه سازی هوشمند از موازی کاری در کشور پیشگیری کرد.

اشتغالزایی برای نخبگان
جعفری گفت: با داشتن نگاه کلان می توان در کشور توسعه ایجاد کرد تا از این طریق به اشتغالزایی افراد مستعد و نخبه با حقوق و مزایای عالی بپردازیم. چرا که افراد متخصص و نخبه بسیاری در کشور وجود دارند که از دانش آنها استفاده نمی شود و این امر منجر به دلسردی و خروج این افراد از کشور می شود. باید از دانش نخبگان و تخصص نیروهای باتجربه در این بخش درکنارهم بهره مند شویم.
وی با تاکید بر استمرار در برگزاری جشنواره اینوماین افزود: باید سعی کرد اینوماین را هر چندماه یا حتی در صورت ا مکان به طور دائم برگزار کرد و از ایده های آن برای توسعه بخش استفاده کرد. حتی می توان مکانی دائمی برای اینوماین ایجاد کرد.
رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد باید بازیگران فناوری در ایمیدرو همگرا بوده و جزیره ای عمل نکنند و لازم است برای ساماندهی آنها در جهت ایجاد همگرایی لازم، اقدام کرد.
مجید وفایی فرد، مدیر مرکزتحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران نیز ضمن تایید نظر رییس هیات عامل ایمیدرو، تاکید کرد که تدوین دانش فنی و ثبت اختراع یکی از برنامه های سال آینده این مرکز است. اگرچه طی ۲ سال اخیر نیز مرکزتحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران ۴ ثبت اختراع را در کارنامه خود دارد.
وفایی فرد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی این مرکز گفت: از جمله برنامه های سال آینده این مرکز می توان به راه اندازی آزمایشگاه گوهرشناسی، نوسازی بخشی از تجهیزات آزمایشگاه، طرح زیست بوم، ایجاد شبکه آزمایشگاهی در مجتمع های ایمیدرو، پایش و ارزیابی باطله های فرآوری، توسعه فناوری در حوزه فرآوری و عارضه یابی و اصلاح فرآیند فرآوری اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.