صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / ۱۵۵ میلیون دلار پورشه و لامبورگینی در دریا پودر شد
۱۵۵ میلیون دلار پورشه و لامبورگینی در دریا پودر شد

۱۵۵ میلیون دلار پورشه و لامبورگینی در دریا پودر شد

کشتی باری که هفته گذشته آتش گرفت، حامل حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودروی گروه فولکس واگن بود که از بین رفتن آنها در آتش سوزی ممکن است دستکم ۱۵۵ میلیون دلار به این شرکت ضرر زده باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، گروه مشاوره راسل برآورد کرد از ۴۳۸ میلیون دلار ارزش کل کالاهایی که در کشتی باری “فلیسیتی ایس” بود که در نزدیک سواحل جزایر آزور پرتغال آتش گرفت، ارزش خودروهای بارگیری شده در این کشتی ۴۰۱ میلیون دلار بود. گروه فولکس واگن مدلهای فولکس واگن، پورشه، آئودی، بنتلی و لامبورگینی در این کشتی داشت.

سخنگوی فولکس واگن روز دوشنبه حاضر نشد در این باره اظهارنظر کند. شرکت میتسویی او اس کی که اپراتور کشتی “فلیسیتی ایس” است، اعلام کرد دو یدک‌کش بزرگ با تجهیزات اطفای حریق قرار بود صبح روز دوشنبه به وقت محلی به محل کشتی رسیده و به کمک تیم امداد و نجات بروند که در تلاش برای مهار آتش سوزی در کشتی است. هیچ سوختی از این کشتی به دریا نشت نکرده و این کشتی ثابت مانده است.

بر اساس مدل سازی گروه راسل، همه خودروهایی که در این کشتی بوده‌اند، از دست رفته فرض شده اند. این شرکت برآورد کرد شرکتهای خودروسازی دیگر به جز فولکس واگن ممکن است خودروهایی به ارزش حدود ۲۴۶ میلیون دلار را در این حادثه از دست داده باشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کشتی “فلیسیتی ایس” به اندازه سه زمین فوتبال بود و در مسیر خود از بندر امدن آلمان به دیویس ویل رود آیلند در حرکت بود که ۱۶ فوریه آتش گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.