صفحه اصلی / اقتصادی / چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، نقطه عطفی برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور می شود
چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، نقطه عطفی برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور می شود

وزیر صمت در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی ایران و ازبکستان:

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، نقطه عطفی برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی ایران و ازبکستان نقطه عطفی برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید رضا فاطمی امین در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان، با بیان این مطلب، افزود: ایران و ازبکستان سوابق دیرینه اجتماعی، فرهنگی و تمدنی با هم دارند و ما احساس قرابت با این کشور داریم.

به دنبال ارتقای روابط اقتصادی و تجاری هستیم

وی در ادامه تصریح کرد: می‌خواهیم روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور با تکیه بر همین قرابت فرهنگی و مناسبات دیرینه ارتقا یابد.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک، نقطه عطفی برای ارتقای مناسبات اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روابط اقتصادی کنونی میان دو کشور فاصله زیادی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایران و ازبکستان دارد، گفت: چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک نقطه عطفی برای ارتقاء روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری خواهد بود.

فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمر زاق اف«معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی»، فردی پرتلاش، پرکار و عملیاتی است، تصریح کرد: این روحیه کمک می‌کند تا به سرعت به اهداف پیش بینی شده برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور برسیم.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان امروز و فردا، یکم و دوم اسفندماه در تهران در حال برگزاری است.

عمر زاق اف«معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی»، خوجایف «وزیر کشاورزی»، کودراتوف «معاون اول وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی»،سدیک اف «معاون وزیر امور خارجه»، احمد خوجایف عظیم« معاون اول وزیر انرژی»، محمود اف «وزیر گردشگری» و عبدالله اف «سفیر جمهوری ازبکستان در تهران»، جمعی از مدیران و معاونان دیگر وزارتخانه ها در کنار فعالان اقتصادی و انجمنهای تخصصی ازبک، هیات اقتصادی جمهوری ازبکستان را در این اجلاس تشکیل می دهند.

در این اجلاس وزیر صنعت، معدن کشورمان در کنار معاونان وزارتخانه و نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگانی از بیمه و بانک مرکزی، سازمان مناطق آزاد، انجمن ها و تشکل های صادرات گرا و فعالان اقتصادی حضور دارند.

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.