صفحه اصلی / سرخط خبرها / سخنانم مبتنی بر واقعیاتی بود که وجود داشت/ نیت ها آشکار است
سخنانم مبتنی بر واقعیاتی بود که وجود داشت/ نیت ها آشکار است

رئیس اتاق ایران:

سخنانم مبتنی بر واقعیاتی بود که وجود داشت/ نیت ها آشکار است

رئیس اتاق ایران گفت: بیان حقایقی که می تواند مسیر ترقی کشور را تحقق بخشد جزو شرافت کاری فعالان اقتصادی است. کلیپ ناقصی که از اینجانب منتشر شد واقعیاتی بود که وجود داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر ، غلامحسین شافعی امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: روی سخن من با شما هیأت نمایندگان است که مشروعیت ما یعنی من و اعضای هیأت رئیسه از شماست؛ بعد از این موضوع که من در یک جلسه خصوصی اظهاراتی داشتم که هشداری نسبت به ضعف‌ها بود، در بسیاری از رسانه‌ها دیدم، که می‌گویند من باعث شده ام که به اتاق لطمه وارد شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: اگر شیوه رایج این باشد که برای برخورد با من بخواهند با حیثیت و جایگاه اتاق برخورد کنند و نقش‌های بزرگ اتاق را در همراهی با نظام، دولت و مجلس و ارائه مشورت‌های جدی به رهبری و سران قوا و دستگاه‌های کلیدی سیاست گذاری اقتصادی و نقش مشورتی آن را در نظام و کارهای عظیم تحقیقاتی و اجتماعی نادیده بگیرند و خلط مبحث کرده و با اتاق تسویه حساب کنند من در جهت حفظ کیان اتاق و اعتبار فعالان اقتصادی دارای شرافت حرفه‌ای، آماده کناره گیری از این سمت هستم.

وی گفت: هر چند تا آخرین لحظه حضور نهایت تلاش خود را برای خدمت به بخش خصوصی و اقتصاد کشور همچنان به کار خواهم گرفت.

سخنانم واقعیت داشت

شافعی تصریح کرد: بیان حقایقی که می‌تواند مسیر ترقی کشور را تحقق بخشد جزو شرافت کاری فعالان اقتصادی است؛ در یک جلسه خصوصی که با رؤسای کمیسیون‌های اتاق در یک سال قبل داشتم بخشی از این دغدغه‌ها را با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم به صورت صمیمی و صادقانه بیان کردم و هدف از آن توجه به کانون‌های آسیب پذیری کشور بود آن هم نه از یک تریبون عمومی. اگر خودمان با خودمان صادقانه برخورد نکنیم و به بیان مشکلات نپردازیم نمی‌توان انتظار به بهبود و اصلاح داشت اما برخوردی که با این صحبت‌ها شد برخوردی به غایت سیاست زده و خارج از عرف اخلاق و مصالح عمومی کشور بود.

وی گفت: کلیپ ناقصی که از اینجانب منتشر شد واقعیاتی بود که وجود داشت. مجدد تاکید می‌کنم که در همه دولت‌ها و دوره‌های مجلس بسیاری از نمایندگان و مدیران دولتی دارای اهلیت حرفه‌ای بوده و آگاه به مسائل اقتصادی هستند که در جهت اعتلای اقتصاد می‌کوشند و قابل احترامند. آنچه مایه تأسف شد فرد یا جریانی به قصد ضربه زدن به یک فرد آن هم در زمانی که در کشور حضور نداشت فیلم تقطیع شده‌ای را منتشر کند آن هم در حالی که می‌داند آسیب اصلی به یک نهاد پرسابقه صنفی و مدنی به نام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی وارد خواهد شد نه یک فرد.

نیت انتشاردهندگان کلیپ سخنان بنده، مشخص است

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: اتفاقات رخ داده شده بعد از انتشار این کلیپ قصد و نیت انتشاردهندگان را آشکارتر ساخت، اگرچه هنوز زوایای پنهانی وجود دارد و اتاق رسماً تقاضای بررسی آنها را از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کرده است. این توطئه اگر چه در بطن خود بسیار غیراخلاقی بود اما یک اثرجانبی داشت آن هم طرح بحث ۳ در هزار دارندگان کارت‌های بازرگانی در کمیسیون تلفیق بود که صحبت از ده‌ها هزار میلیادر تومان شده است که با ارسال مستنداتی از اتاق به مجلس مشخص شد که در ۵ سال گذشته متوسط دریافتی رقمی به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان نمی‌رسد. می‌بینیم که نتایج نهایی در کمیسیون تلفیق چه شد.

شافعی گفت: نمی‌توان از نقش اتاق در سیاست گذاری‌های کشور چشم پوشی کرد، حال هرگونه بی توجهی به این جایگاه و برخوردهای صورت گرفته مانع از بیان مسائلی که منافع کشور را در پی دارد نخواهد شد و به عنوان یک انسان مسئولیت شناس بیان حقایقی که منافع کشور را داشته باشد باید جزو وظایف ما باشد با ادبیات درست و به قصد اصلاح درست.

وی افزود: حال اگر به هر دلیلی خطایی در این حوزه صورت گیرد برخورد با آن باید به شیوه‌های انسانی و اخلاق محور باشد و با حفظ شئون پس از متقاعدسازی در خصوص انجام خطا در پی جبران آن از خود بخش خصوصی بود که حقوق ملی و عمومی در آن مطرح است و نباید منجر به دون شأن جایگاه بخش خصوصی شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بنده به عنوان شخص حقیقی هیچ عددی نیستم اما به لحاظ شخص حقوقی عدد بزرگی هستم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.