صفحه اصلی / اجتماعی / “یزدانی و مردادمند” باید به سربازی بروند!
“یزدانی و مردادمند” باید به سربازی بروند!

“یزدانی و مردادمند” باید به سربازی بروند!

محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی بر اساس آخرین پیگیری‌های صورت گرفته باید به خدمت سربازی اعزام شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  خبرنگار انتظامی تسنیم؛ از مدتی قبل بحث خدمت سربازی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی؛ دو بازیکن استقلال مطرح شد، بنابر ادعاهای صورت گرفته این دو بازیکن باید به خدمت سربازی اعزام می‌شدند اما این اتفاق صورت نگرفت.

استقلالى‌ها مدعى هستند تعویق خدمت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند حق قانونى آنها و این باشگاه است؛ در حالى که بسیاری معتقدند مدافعان استقلال باید در همین مقطع، راهى خدمت سربازى شوند همچنین مطرح شدن مباحثی درباره تعویق خدمت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، واکنش‌ها و حواشی زیادی را در پی داشته است.

با وجود تمام این واکنش‌ها و حواشی به وجود آمده در بحث خدمت سربازی دو بازیکن استقلال، باشگاه استقلال اعلام کرد که نامه‌نگاری‌ها برای به تعویق افتادن سربازی دو بازیکن استقلال انجام شده و منتظر پاسخ این نامه‌ها است.

بنابر آخرین قوانین، خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام می‌تواند به تعویق انداخته شود و این دسته از مشمولان سپس برای انجام خدمت دوره ضرورت، اعزام شوند و باشگاه استقلال نیز به همین قوانین موجود استناد کرده است.

آخرین پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که دو بازیکن مذکور تا به این لحظه باید به خدمت سربازی اعزام شوند هرچند که همچنان تلاش‌هایی برای تعویق خدمت آن‌ها در حال صورت گرفتن است.

به گزارش تسنیم، فارغ از حواشی مطرح شده در بحث سربازی این دو بازیکن استقلال، ذکر چند نکته در این موضوع حائز اهمیت است؛ نخست اینکه مسیر ویژه باز کردن برای ورزشکاران، کار اشتباهی است و نباید به آنها تا ۲۸ و ۳۰ سالگی مهلت داده شود لذا بهتر است که قانون مذکور لغو شود.

ثانیاً برای بازیکنان در سطح تیم ملی مخصوصاً خارج از کشور باید فکر اساسی شود به طور مثال سردار آزمون که با باشگاه خارجی قرارداد دارد و به ۳۰ سال رسید باید برگردد؟ چون در غیر این صورت غایب است و نمی‌تواند در تیم ملی بازی کند.

ثالثاً ارفاق مجدد معنی ندارد آن وقت بازیکنان سایر تیم‌ها هم متوقع می‌شوند و این موضوع تبصره جدیدی بر قانون می‌شود.

در وهله بعد مدیران استقلال و فدراسیون فوتبال باید نیم فصل، دو بازیکن مذکور را آزاد می‌کردند تا در تیم نظامی مشغول شوند تا اینکه نه تیمشان و نه بازیکن ضربه بخورد و نه بعد از نیم‌فصل به فکر این موضوع بیفتند.

همچنین نامه‌نگاری صورت گرفته در این رابطه، در نوع خودش جالب  است، نه وزارت ورزش، نه فدراسیون فوتبال بلکه امور مشترک فدراسیون فوتبال نامه نوشته و خطاب نامه نیز به هیچکدام از فرماندهان و مسئولان اصلی نیست بلکه به یک مسئول رده چندم در سازمان وظیفه عمومی است.

لذا می‌توان نتیجه گرفت شاید تیم استقلال و خود بازیکنان در ماجرای پیش آمده کوتاهی کرده‌اند و قصد رفع مشکل نداشتند و گرنه قطعاً می‌دانند نامه را خطاب به چه کسی و به کجا باید می‌نوشتند!

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.