چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / بیش از ۱۲ هزار کارجو جذب بازار کار شدند
بیش از ۱۲ هزار کارجو جذب بازار کار شدند

بیش از ۱۲ هزار کارجو جذب بازار کار شدند

کسب و کار نیوز- تازه ترین گزارش عملکرد طرح مشوق بیمه کارفرمایی نشان می دهد که تاکنون ۶۳۵۳ کارفرما برای بهره مندی از معافیت حق بیمه ثبت نام کرده و بیش از ۱۲ هزار نفر از کارجویان قرارداد کار بسته و جذب بازار شده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، طرح مشوق بیمه ای از جمله طرح های مثبت و اثرگذار وزارت کار در چند سال گذشته بوده که با هدف تسهیل در جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآمده است.به دنبال شیوع ویروس کرونا، این طرح با رویکرد حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تشویق کارفرمایان به استفاده از نیروی کار جدید ادامه پیدا کرد.وزارت کار در راستای اجرای ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به کارگیری نیروی کار جدید از بین دانش آموختگان دانشگاهی را در دستور کار قرار داده است.

مطابق شیوه نامه اجرایی این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیل به مدت دو سال توسط وزارت کار به حساب کارفرما واریز می شود.

بیش از ۱۲ هزار کارجو جذب بازار کار شدند

تازه ترین نتایج عملکرد طرح مشوق بیمه ای حاکی از آن است که تاکنون ۱۹ هزار و ۱۷۵ نفر از فارغ التحصیلان و داوطلبان جویای کار در این طرح ثبت نام کرده و ۱۲ هزار و ۱۹۳ نفر نفر موفق به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده اند؛ همچنین ۶۳۵۳ نفر از کارفرمایان از این طرح استقبال کرده و برای بهره مندی از معافیتهای بیمه ای ثبت نام کرده اند.

بیش از ۱۲ هزار کارجو جذب بازار کار شدند

توزیع جغرافیایی اجرای طرح نشان می دهد که استان فارس بیشترین تعداد کارجو و کارفرمای ثبت نام شده را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد قراردادهای منعقده و جذب شدگان به بازار نیز متعلق به استانهای خوزستان و فارس بوده است.

نیروهای کار جدید که تمایل به ثبت نام در این طرح دارند باید از سابقه پرداخت حداکثر ۳۶ ماه حق بیمه برخوردار بوده و مدرک تحصیلی کارشناسی و سن کمتر از ۳۸ سال داشته باشند.

برای بهره مندی از مزایای این طرح، کارفرمایان نیز باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور بوده و کد کارگاهی تامین اجتماعی داشته باشند و در سامانه مشوق بیمه ای وزارت کار ثبت نام کنند.

کارفرمایان می توانند نیروی کار جدید مورد نیازشان را بدون محدودیت و به هر میزان از بین فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی به بالا جذب کنند.

در این طرح نیروهای کار جدید نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده، افزایش نیروها نسبت به لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرما است.

به گزارش ایسنا، در راستای حمایت از فارغ التحصیلان و کارفرمایان، سامانه مشوق بیمه ای به نشانی  https://moshavegh.mcls.gov.ir توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده و کارآفرینان و فارغ التحصیلان جویای کار در صورت تمایل می توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.