صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / دست‌های پشت پرده قیمت گوشت را مصنوعی افزایش داده‌اند
دست‌های پشت پرده قیمت گوشت را مصنوعی افزایش داده‌اند

رئیس اتحادیه مرکزی دام سبک:

دست‌های پشت پرده قیمت گوشت را مصنوعی افزایش داده‌اند

رئیس اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: دست‌های پشت پرده قیمت گوشت قرمز را مصنوعی افزایش داده‌اند تا مسئولان را وادار به واردات گوشت کنند.


افشین صدر دادرس در پاسخ به این سوال که چرا صادرات دام متوقف شده است؟ گفت: گفته می شود که قیمت گوشت در داخل کشور بالا رفته و برای تنظیم بازار گوشت، صادرات متوقف شده است. ولی باید گفت که صادرات تاثیری در قیمت گوشت ندارد، زیرا نوسان قیمت دام زنده به حد نوسان قیمت گوشت در بازار نبوده است.

وی ادامه داد: مافیای گوشت یا همان افراد سودجو و دلال اگر بتوانند قیمت گوشت گوسفندی را به بیش از ۱۸۰ هزار تومان برسانند واردات توجیه پیدا خواهد کرد و هدفشان نیز همین است.

رئیس اتحادیه مرکزی دام سبک کشور تصریح کرد: همیشه برای شب عید و ماه رمضان تقاضای خرید گوشت زیاد می‌شد و به تبع آن قیمت‌ها بالا می‌رفت، ولی این دست‌های پشت پرده قیمت‌ها را مصنوعی افزایش داده‌اند که تولیدکننده داخلی حذف شود، مسئولان تحت تاثیر قرار بگیرند و وادار به واردات گوشت شوند.

وی اضافه کرد: دامداران گرفتارند. مسئولان وعده‌های توخالی برای تامین نهاده می‌دهند. هیچ راهی پیشروی دامدار نگذاشته‌اند. وزارت جهاد کشاورزی حمایتی از دامداران نمی کند.

واردات گوشت ضربه سنگینی به صنعت دامپروری کشور خواهد بود

دادرس در پایان با بیان اینکه واردات گوشت در این برهه از زمان که با مازاد دام در کشور مواجه هستیم ضربه سنگینی به پیکره دامپروری کشور خواهد بود، گفت: با واردات خرید داخلی صدمه می‌خورد و این صدمات روز به روز دامداران را به ورطه نابودی می‌کشاند و از تعداد آنها کاسته می‌شود و در نهایت کار به جایی خواهد رسید که گوشتی در کشور تولید نخواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.