صفحه اصلی / سرخط خبرها / تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام
تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام

در دیدار با وزیرخارجه هلند مطرح شد؛

تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام

وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با وزیرخارجه هلند، بر موضع ایران مبنی بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام و لزوم توجه به رعایت خطوط قرمز کشورمان در روند مذاکرات تاکید کرد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حسین امیر عبداللهیان در حاشیه در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند دیدار و در خصوص وضعیت روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک گفتگو و رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار بر لزوم تلاش دو کشور برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های تهران و آمستردام و اجرایی شدن توافقات فیمابین برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد.

وی با تشریح آخرین وضعیت روند مذکرات رفع تحریم‌های کشورمان در وین و تبادل نظر با همتای هلندی خود در این خصوص، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام و لزوم توجه به رعایت خطوط قرمز کشورمان در روند مذاکرات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مورد وضعیت افغانستان و اولویت کمک‌های انسانی و رسیدگی به وضعیت آوارگان و پناهجویان افغانستانی، بر لزوم عمل جامعه جهانی به وظایف خود در قبال این کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به وضعیت بغرنج یمن و در حال خارج شدن این وضعیت از کنترل، تاکید کرد: این وضعیت به هیچ وجه به نفع کشورهای منطقه نیست و ضروری است همه کشورها با مسئولیت پذیری به وضعیت فاجعه بار انسانی در یمن از طریق پایان جنگ و تجاوز نظامی و پیگیری راهکار سیاسی پایان بخشند.

وزیر خارجه هلند نیز با ابراز خرسندی از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد به زودی به تهران سفر نماید و از نزدیک با وزیر امور خارجه کشورمان در مورد توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای تبادل نظر و رایزنی نماید.

ووپکه هوکسترا همچنین با ابراز امیدواری برای حصول توافق در زمان کوتاه‌ترین زمان ممکن برای عبور به یک شرایط جدید، بر آمادگی هلند برای گسترش روابط دوجانبه و ارتقاء همکاری ها با ایران تاکید کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.