صفحه اصلی / دسته بندی نشده / صدور اسناد کاداستری عامل مهمی درجلوگیری از تصرف و زمین خواری است
صدور اسناد کاداستری عامل مهمی درجلوگیری از تصرف و زمین خواری است

رئیس سازمان ثبت اسناد؛

صدور اسناد کاداستری عامل مهمی درجلوگیری از تصرف و زمین خواری است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مستندسازی و صدور اسناد کاداستری عاملی مهم در جلوگیری از دخل و تصرف و زمین خواری است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، حسن بابایی در نشست مشترک بررسی اجرای طرح اقدام ملی تأمین مسکن و صدور اسناد کاداستری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وزیر راه و شهرسازی، همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را امری مهم در پیشبرد مستندسازی اراضی دستگاه‌های دولتی و اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور دانست و افزود: مستندسازی و صدور اسناد کاداستری عاملی جهت جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف و زمین خواری است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کارگروه‌های مشترک و جلسات تخصصی با دستگاه‌های دیگر می‌تواند عامل مهمی جهت تسریع در مستندسازی اراضی دولتی باشد، تصریح کرد: لازم است مدیران استانی نیز در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: برگزاری جلسات مشترک برای اجرای هر چه بهتر قانون است و باید توجه داشت هر جا هم تناقضی باشد قانون ارجحیت دارد.

بابایی ضمن اشاره به بانک املاک و اراضی سازمان خاطرنشان کرد: در بانک املاک و اراضی اطلاعات جامعی از اراضی قابل دسترس است.

در ادامه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ١٣٨٧ / ٢ / ٢۵ گفت: تمام دستگاه‌های دولتی موظفند که مستندات اراضی خود را در مهلت مقرر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

در پایان مقرر شد تفاهم نامه‌ای برای همکاری‌های مشترک تنظیم و مبادله شود.

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.