صفحه اصلی / اصناف / بازار / عقب‌نشینی سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان
عقب‌نشینی سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان

۲۸ بهمن ۱۴۰۰؛

عقب‌نشینی سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان

قیمت سکه امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) در بازار تهران با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته به بهای ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز خبرنگار اقتصادی ایرنا، در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۲۱۱ هزار تومان شد.

اُنس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۸۸۵ دلار و ۲۸ سنت معامله شد.

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چند هفته گذشته پس از مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان وارد کانال ۲۵ هزار تومان و سپس ۲۴ هزار تومان شد. اما در این مدت بهای انس جهانی به دلیل تحولات سیاسی و اختلافات روسیه و اوکراین در نوسان بود و در بسیاری موارد شاهد افزایش بهای آن بودیم. کاهش نرخ ارز، افزایش بهای انس جهانی را پوشش می‌داد و در روزهای گذشته شاهد افت و خیز این فلز گرانبها در کشور بودیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.