صفحه اصلی / اسلایدر / شیرینی‌های شب عید در عزای گرانی/قیمت مواد اولیه کام قنادان را تلخ کرد
شیرینی‌های شب عید در عزای گرانی/قیمت مواد اولیه کام قنادان را تلخ کرد

شیرینی‌های شب عید در عزای گرانی/قیمت مواد اولیه کام قنادان را تلخ کرد

کسب و کار نیوز- شیرینی فروش‌ها و صنف کافه قنادی‌های مشهد که به قول خودشان با نبود مشتری و بازار خراب است، هر جور که بوده تا حالا کنار آمده‌اند اما این روزها با کمبود مواد اولیه تولید روبرو هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بازار ، هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی از بازار حذف نشده است که برخی از کالاها مانند روغن به صورت قطره چکانی عرضه می شود و لذا بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی به ویژه تولید کنندگان شیرینی را به زحمت انداخته است.

در حال حاضر افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی مانند کاکائو، شکر، پودر نارگیل، خامه، روغن و سایر مواد موجب شده تا قیمت شیرینی از کیلویی ۲۰ الی ۳۰ هزار تومان در سال گذشته حالا به قیمت های ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان برسد.

خرید یا پخت شیرینی‌های سنتی همچون نخودی، باقلوا، برنجی، نان چایی، پادرازی، چرخی، نان قندی در بین بیشتر مردم برای ایام نوروز مرسوم است اما بسیاری از فروشندگان شیرینی احتمال می دهند امسال هم هم چون سال گذشته بازار چندان روی خوشی به خود نبیند.

شیوع ویروس کرونا که در طی دو سال گذشته این کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده امسال با مشکل جدیدی به نام گرانی و کاهش توان خرید خانواده ها گره خورده است و لذا بسیاری از کسبه پیش بینی می کنند که بازار شب عید امسال هم نتوانند ضرر های رسوب کرده سال گذشته را جبران کند.

یکی از شهروندان مشهدی با بیان اینکه قیمت یک کیلو شیرینی خامه ای به ۸۰ هزار تومان رسیده است به ما می گوید: شیرینی های خشک و معمولی هم قیمت های گزافی پیدا کرده و از کیلویی ۴۵ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

این شهروند به ما می‌گوید: شیرینی پای سیب به کیلویی ۷۰ هزار تومان رسیده و لذا برای هر وعده پذیرایی حداقل باید ۱۰۰ هزار تومان پول شیرینی پرداخت لذا این موضوع برای خانوده ها در این شرایط اقتصادی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه پخت شیرینی در خانه نیز صرفه ندارد می افزاید: با کره کیلویی ۱۴۰ هزار تومان، مغز گردو کیلویی ۲۸۰ هزار تومان و مغز پسته ۳۵۰ هزار تومانی واقعا به سمت پخت شیرین هم نمی توان رفت.

رضا حسینی متصدی یکی از کارگاه های تولید کیک و شیرینی مشهد می گوید: تا قبل از کرونا جعبه های یک کیلویی و دو کیلویی فروش بسیار زیادی داشت ولی این روز ها به واسطه گرانی جعبه های نیم کیلویی رونق بیشتری دارد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.